مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان

بعثت نبی اکرم (ص) بزرگترین نعمت خداوند برای مسلمانان است

زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت :بعثت نبی اکرم (ص) بزرگترین نعمت خداوند برای مردم است.
کد خبر: ۹۴۱۸۲۳۸
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ مراسم جشنی به مناسبت جشن مبعث پیامبر اکرم (ص) در حسینیه فاطمه الزهرا(س)سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان با حضور جمعی از پاسداران و سربازان این نهاد برگزار شد. 

 

بعثت نبی اکرم (ص) بزرگترین نعمت خداوند برای مسلمانان  است

 

حجت الاسلام حسن بیگدلی؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان ضمن تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت :پیامبران مبعوث شدند تا با اجرای احکام الهی انسان را از فیض الهی و زندگی بشری آگاه سازند. 

 

 

 

وی در ادامه تاکید کرد :بعثت رسول خدا(ص) از نظر تاریخی  فقط یک بار رخ داده است، ولی این حادثه  برخلاف دیگر حوادث تاریخی و دیگر بعثت ها یک حادثه تمام شده نیست  بلکه فرآیندی است که همواره دوام و جریان دارد.

 

 

 

 

این مسئول با بیان اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) چندین مسئله رایج بود، عنوان کرد :بحث بت پرستی، تفاوت بین انسان ها و فاصله طبقاتی نمونه ای از این مسائل است. 

 

 

 

  

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به هدف بعثت، گفت :یکی جنبه مقدماتی دارد و دو جنبه تهذیب و تزکیه نفس و تعلیم کتاب و حکمت، دو هدف بزرگ و نهایی را تشکیل می دهد. 

 

 

 

 

وی با اشاره به سوره مبارکه آل عمران آيه 164 (لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ،بیان کرد :یعنی خداوند در میان تمام نعمت هایش بعثت را یکی از نعمت های بزرگ معرفی کرده  و منت  در این آیه شریفه  به معنای نعمت بزرگ است از قبیل آب، آسمان آفتاب، و بعثت و زنده شدن روح و جان آدمیان می باشد. 

 

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان تاکید کرد :خداوند متعال با بعثت پیامبران با انسان ها اتمام حجت کرده است تا عذر و بهانه ای برای آنان وجود نداشته باشد. 

 

 

 

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه قرآن کریم الگویی برای ما انسان ها است، افزود :پیامبر اکرم (ص) برای هدایت انسان ها و درس آموزی ظهور کرده است . 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه پروردگار متعال حکیم است، بیان داشت :آفرینش و هرآنچه که  خداوند متعال آفریده است از روی حکمت و عبس و بیهوده نیست. 

 

 

 

 

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد هر کاری اگر برای رضای خداوند متعال صورت بگیرد و همچنین تمام کارهای عبادی و غیر عبادی خود را با این نیت انجام دهد به  تمامی آرزوهای انسانی و الهی خود خواهد رسید. 

 

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان زنجان در پایان با اشاره به اینکه تمام آن چه در شریعت اسلام آمده علت، مقصود، حکمت و هدفی دارد، خاطرنشان کرد :خداوند متعال به انسان پیروزی و عزت می دهد و هر آنچه ما داریم از پروردگار متعال است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار