مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

بیانات پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) چراغ راه مسلمین است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) تواضع و توکل را بهترین راه مبارزه با تکبر دانست و گفت: یکی از ویژگی‌هایی که به ما کمک می‌کند تا از جهنم فاصله بگیریم و اهل بهشت باشیم، تواضع است.
کد خبر: ۹۴۱۸۱۷۶
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام کاووس عطایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) ضمن عرض تبریک عید مبعث اظهار داشت: حضرت محمد (ص) در تاریخ 27 رجب سال 40 عام‌الفیل در سن 40 سالی به پیامبری برگزیده شدند.

بیانات پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) چراغ راه مسلمین است

وی مطرح کرد: رسول مکرم اسلام (ص) در غار حرا در حال تفکر و عبادت بودند که پیک وحی نازل شد و نخستین آیات سوره مبارکه علق را برای او قرائت کرد. آن حضرت این موضوع را ابتدا همسر و پسرعموی خود مولا علی را در جریان گذاشت و آن دو بزرگوار با آغوش باز پذیرا شدند.

حجت‌الاسلام عطایی گفت: ایشان سه سال بعد با نزول آیه «وَ أَنذَر عَشیرَتِکَ الأَقرَبین» خویشان و نزدیکان خود و سپس عامه مردم را به دین مبین اسلام دعوت کردند. برای روز عید مبعث، اعمالی از جمله غسل، قرائت زیارت امام علی (ع) و پیامبر اکرم (ص)، روزه گرفتن، خواندن نماز ذکر شده در مفاتیح و ذکر صلوات بر پیامبر و آل ایشان سفارش شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به اینکه ما پیروان اهل‌بیت (ع) و رسول مکرم اسلام (ص) باید از سخنان بزرگان بهره گیریم و پیرو ولی‌فقیه زمان خود باشیم، اظهار داشت: احادیث و بیانات آن حضرت و اهل‌بیت (ع) چراغ راه ماست که اگر از آن استفاده نکنیم، بی‌شک در این دنیای تاریک گم خواهیم شد.

وی با اشاره به حدیث «اکثر اهل النار المتکبرون» از پیامبر اسلام (ص) افزود: بر اساس این حدیث، بیشترین کسانی که اهل جهنم هستند، متکبران و افراد خودبزرگ‌بین و خودبرتربین هستند. عواملی همچون علم، ثروت، قدرت و جایگاه، موجب تکبر می‌شوند و انسان را از هویت انسان و عبد بودن خارج می‌کنند.

حجت‌الاسلام عطایی، تواضع و توکل را بهترین راه مبارزه با این خصیصه شوم برشمرد و بیان داشت: یکی از ویژگی‌هایی که به ما کمک می‌کند تا از جهنم فاصله بگیریم و اهل بهشت باشیم، تواضع است؛ ما باید در هر جایگاه و با هر میزان علم و سواد و ثروتی هستیم، در مقابل دیگران متواضع باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه معیار و میزان سنجش انسان‌ها تقواست، خاطرنشان کرد: بنده در مقابل دیگران سه حالت دارم؛ دیگران از من بزرگ‌تر یا کوچک‌تر و یا با من مساوی هستند. بزرگ‌ترها قطعاً عبادت بیشتری کرده و کوچک‌ترها گناهان کمتری را مرتکب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اهل تساوی نیز عده‌ای هستند که عبادتشان بیشتر و گناهانشان کمتر از بنده است، متذکر شد: بنابراین بر ما لازم است که در مقابل دیگران متواضع و فروتن باشیم و تکبر نداشته باشیم که اگر دارای این خصیصه باشیم، مصداق حدیث نبوی و اهل جهنم و دوزخ خواهیم بود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار