خبرهای داغ:

شهید طاهره پرچمی، مهربانی و خدمت به مردم را در فرهنگ ایثار معنی کرد

شهید طاهره پرچمی، مهربانی و خدمت به مردم را در فرهنگ ایثار معنی کرد
پوران پرچمی خواهر شهید مدافع سلامت طاهره پرچمی با بیان اینکه خواهرش بسیار مردمدار و مهربان بود، گفت: هرکاری از دستش بر می آمد برای دیگران انجام می داد حال می خواست کمک مالی باشد یا غیر مالی. یکی از فعالیت هایی که در مسجد با جدیت دنبال می کرد، نهضت سوادآموزی بود.
کد خبر: ۹۴۱۷۹۸۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج: - شهدای سلامت، سبقه ای طولانی از دوران جنگ تحمیلی در انقلاب اسلامی دارند اما با این نام شناخته شده نبودند. در طول جنگ تحمیلی بیش از ۴۰۰۰ نفر کادر درمانی از قبیل پزشکان، امدادگران، پرستاران و پیراپزشکان به شهادت رسیدند. زندگینامه ۳۰۰۰ تن از این شهدا در مجموعه کتاب‌هایی با عنوان «سپید جامگان پزشکی» به چاپ رسیده است اما در دروان کرونا با کادر درمانی که فرهنگ ایثار و شهادت را از هم لباسان شهید خود در جبهه های دفاع مقدس به میراث برده بودند، این نام برای ایثارگران جامعه پزشکی کاربردی وسیع یافت. اکنون که بیش از دو سال از ورود کرونا به کشور گذشته است ۳۰۰ شهید مدافع سلامت به خیل شهدای جامعه پزشکی پیوسته اند. یکی از این شهدا « طاره پرچمی » است که خبرنگار طنین یاس برای آشنایی بیشتر خوانندگان با این شهید بزرگوار با خواهر او « پوران پرچمی» گفت وگویی صمیمی را انجام داده است که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

شهید طاهره پرچمی
- سلام و ادب! کمی در مورد خواهرتان برای ما بگویید.
خواهرم یک بسیجی فعال بود، از آنهایی که دغدغه های اجتماعی و زندگی مردم برایش خیلی مهم بود. مهربانی، دلسوزی، و فداکاری از بارزترین ویژگی های او بود.
هرکاری از دستش بر می آمد برای دیگران انجام می داد حال می خواست کمک مالی باشد یا غیر مالی. یکی از فعالیت هایی که در مسجد با جدیت دنبال می کرد، نهضت سوادآموزی بود.
- ارتباط شما با خواهرتان چگونه بود؟
آنقدر عمیق و صمیمی که هوز هم نمی توانم نبودن اش را باور کنم. من و خواهرم خیلی وابسته به هم بودیم هر جا و هر کاری می کردیم با هم بودیم طوری که دیگران می گفتند شما هیچ وقت از هم جدا نمی شوید! اما الان من مانده ام و جای خالی خواهرم...
- زیبا ترین خاطره ای که از خواهرتان در ذهن شما نقش بسته چیست؟
زیبا ترین خاطره موقع واکسن زدن بود. خواهرم می گفت چون حضرت آقا واکسن برکت زدند، من هم می خواهم واکسن برکت بزنم. اما هر جا می رفتیم واکسن برکت نداشتند. بعد از کلی پرس و جو بالاخره متوجه شدیم در بوستان آزادگان واکسن برکت تزریق می کنند. فردای آن روز قرار گذاشتیم بریم و واکسن بزنیم. رفتیم، اما آن روز واکسن برکت نداشتند و دست خالی برگشتیم!
دوباره قرار گذاشتیم روز بعد برویم. رفتیم و باز هم از واکسن برکت خبری نبود! نشان به آن نشانی که تا ۵ روز رفتیم و از واکسن برکت خبری نبود. روز ششم به خواهرم گفتم اگر امروز هم واکسن برکت نداشته باشند، هر واکسنی باشد من می زنم که خوشبختانه واکسن برکت داشتند و زدیم. خواهرم هم خیلی خوشحال بود که بلاخره واکسن برکت زده است.
- فعالیت حرفه ای خواهرتان در ایام کرونا چگونه بود؟
خواهرم خیلی دوست داشت در امر واکسیناسیون مشارکت داشته باشد. او متوجه شده بود که فرهنگسرای خاوران واکسیناسیون دارد. به من گفت بیا برویم فرهنگسرا و بگوییم که تزریقات بلد هستیم و می خواهیم به عنوان واکسیناتور فعالیت کنیم. به فرهنگسرا مراجعه و اعلام آمادگی کردیم. گفتند برای فعالیت حتما باید معرفی نامه داشته باشیم.
بعد از مدتی از طرف بسیج تماس گرفتند که نیاز به واکسیناتور دارند و اگر بخواهیم می توانیم مشارکت کنیم. ما هم با دل و جان قبول کردیم.
خواهرم سه ماه متوالی به عنوان واکسیناتور فعالیت داشت.
- نحوه شهادت ایشان به چه صورت بود؟
به علت حضور مستمر در محل واکسیناسیون، حین کار به کرونا مبتلا شد و به عنوان شهید مدافع سلامت، نامش در دفتر و دیوان شهدا جاودانه شد.
- چه پیامی برای افرادی که این مصاحبه را مطالعه می کنند دارید؟
تنها پیامی که می توانم داشته باشم این است که سعی کنیم همیشه به مردم کمک کنیم؛ چرا که خدمت به خلق بزرگترین عبادت است.
- و سخن پایانی شما؟
از زحمات کادر درمانی تشکر میکنم و از خدا می رخواهم اجر جهادگران سلامت را دو چندان کند.
- ممنون از زمانی که در اختیار ما قرار دادید. روح خواهرتان شاد.
پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
آخرین اخبار