استاندار یزد:

هیئت‌های اندیشه ورز بسیج باید با نظام تصمیم گیری استان مرتبط باشند

فاطمی گفت: یشنهاد می دهیم هر هیئت اندیشه ورز متناسب با موضوع کاری با چند دستگاه در قالب کارگروه و شورا با نظام تصمیم سازی استان مرتبط باشند.
کد خبر: ۹۴۱۷۹۲۸
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مهران فاطمی استان یزد در مجمع بسیجیان استان یزد با قدردانی از اقدامات ارزنده بسیجیان استان در هیئت‌های اندیشه ورز اظهار کرد: امروز در نظام تصمیمگیری و تصمییم سازی چه در سطح کلان کشور و چه در سطح استان و شهرستان‌ها نیازمند عنصر اندیشه ورزی، تفکر و تعثل بودیم و هستیم.

فاطمی افزود: در امر مدیریت اگر قرار باشد صرفا به توان کارشناسی دستگاه‌های اجرایی بسنده کنیم حرکت مضاعف و روبه جلو که شایسته کشور و استان است دست نخواهیم یافت و این مهم جایگاه و اهمیت هیئت‌های اندیشه ورز را مشخص‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: سهم هیئت‌های اندیشه ورز در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان مهم است و این گزارشاتی که در این جلسات ارائه می‌شود باید در میدان عمل و کف نظام تصمیم گیری و اجرائیات چه جایگاهی دارد.

استاندار یزد گفت: اگر برنامه‌ها و طرح‌های تدوین شده توسط هیئت‌های اندیشه ورز عملیاتی نشود زمینه دلسردی را فراهم می‌کند لذا باید به نحوی تصمیم گیری و مدلی ارائه شود که میزان کارایی، اثربخشی و جایگاه‌های هیئت‌های اندیشه ورز ارتقا پیدا کند تا به نقطه مطلوب برسد.

فاطمی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی درگیر نظام مسائل هستند گفت: پیشنهاد می‌دهیم هر هیئت اندیشه ورز متناسب با موضوع کاری که دارد با چند دستگاه در قالب کارگروه و شورا با نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان مرتبط باشند.

استاندار یزد تصریح کرد: ضروری است نا حوزه فعالیت هیئت‌های اندیشه ورز، کارگاه‌ها و شورا‌های مرتبط احصا شود و جلسات مشترک مابین روسا دبیران و مدیران آن کارگاه‌ها و شورا‌ها با دستگاه‌های مرتبط برگزار شود.

وی ابراز کرد: ضروری است در چنین جلسات هیئت‌های اندیشه ورز و دستگاه‌های اجرایی به مسائل و موضوعات مشترک برسند و تفاهم نامه مابین هیئت اندیشه ورز و دستگاه اجرایی مرتبط برای سال ۱۴۰۱ منعقد شود.

بررسی موضوعات مشترک در جلسات باید بررسی شود و مستقیم در کارگروه یا شورای مربوطه مطرح شود و با این روش فاصله بین محصول هیدت‌های اندیشه ورز یا همان فکر با میدان عملیاتی که دستگاه‌های اجرایی هستند برداشته شود.

فاطمی تاکید کرد: در حال حاضر ممکن است هیئت‌های اندیشه روز درگیر موضوعی باشند که مسئله دستگاه اجرایی مرتبط نباشد و یا در اولویت ان نباشد و یا اینکه، چون دستگاه در ان تصمیم مشارکت نداشته است همراهی لازم را نداشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار