امام جمعه موقت بهاباد:

عید مبعث درحقیقت عید تاریخ انسانیت است

امام جمعه موقت بهاباد گفت: عید شریف مبعث درحقیقت عید تاریخ انسانیت است در حقیت روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که خصوصیات آن برای بشریت، ممتاز و بی نظیر است.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۸۶
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت السلام سید علی رضی بهابادی درخطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات وگناهان به مسئله بعثت پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: عید مبعث حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى (ص) یکى از بزرگترین اعیاد مسلمین است چراکه آغاز رسالت آخرین فرستاده خداوند براى ارسال و ابلاغ آخرین دین و آخرین معجزه الهى یعنى کتاب هدایت بشریت، قرآن کریم در این روز مبارک آغاز مى‌شود.
امام جمعه موقت بهاباد اصلى‌ترین هدف از بعثت پیامبران الهى و نبى مکرم اسلام (ص) همان طور که قرآن کریم بیان مى‌کند، هدایت بشر به صراط مستقیم الهى و اجتناب از ضلالت و گمراهى و پیروى از طاغوت و شیطان با دعوت به توحید و یکتاپرستى و تبعیت از فرامین الهى است افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) یک نعمت شیرین و ماندگار الهی است که منادی وحدت و همدلی برای بشر و ضامن سرافرازی و سربلندی همه بندگان خدا در تمام ادیان و مکاتب است.
وى گفت: مبعث حضرت رسول (ص) عید بزرگی برای مسلمانان است، زیرا در این روز بزرگ خداوند رسالت عظیم خویش را به بهترین بنده اش سپرد.
وی در رابطه با ۲۷ رجب گفت: درس رسالت پیامبر (ص) برای دوران ما این است که پیامبر (ص) در عصر جهالت اولاً برگزیده شدند و امروز نیز در جاهلیت مدرن مواجه هستیم که برای جوامع نسخه می‌پیچند و می‌خواهند اراده شان را بر جوامع تحمیل کنند و اسم آن را نیز حقوق بشر و آزادی می‌گذارند و جوانان نیز جذب شعار‌های این‌ها می‌شود.
امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه حضرت محمد (ص) امروز الگویی به تمام معنا در همه زمینه‌ها برای بشریت است، بیان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) در دوران نَبوتش در سخت‌ترین شرایط از هدایت جامعه دست برنداشت و زمینه هدایت و رستگاری مردم را رقم زد.
امام جمعه موقت بهاباد ۲۵ رجب سالروز شهادت حضرت موسی ابن جعفر امام موسی کاظم علیه السلام را به عموم شیعیان جهان وپیروان آن حضرت تسلیت گفت وافزود: امام کاظم ع محصور شدید‌ترین اختناق‌ها بود، زیرا عباسیان تازه به مسند حاکمیت دست یافته بودند وبرای تثبیت حاکمیت شیطانی خود وسرکوب مخالفین خود، به سیاست‌های اختناق، سرکوب، فشار‌های سیاسی وایجاد رعب و وحشت در جامعه روی آوردند، لذا ایجاد شبکه نفوذ از الزامات مبارزه حاد سیاسی آن حضرت بود.
وی با بیان اینکه امام موسی‌بن‌جعفر (ع) نیز همه زندگی خود را وقف این جهاد مقدس ساخته بود؛ درس و تعلیم و فقه و حدیث و تقیه و تربیتش در این جهت بود اظهارداشت: زندگی موسی‌بن‌جعفر (ع) یک زندگی شگفت‌آور و عجیبی است و مقطع ۳۵ ساله‌ی امامت او (از ۱۴۸ تا ۱۸۳ ه. ق) یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی نامه‌ی ائمه (ع) است.
حجت الاسلام رضی بیان داشت: امام موسی کاظم (ع) شخصیتی بی‌نظیر بود که در عمق زندان‌های سخت و شکنجه‌های حاکمان جور تسلیم نشد و صبر و مقاومت را پیشه کرد.
امام موسی کاظم (س) در سن ۲۰ سالگی به امامت رسیدند و بعد از ۳۵ سال امامت در سن ۵۵ سالگی شهید شدند و ویژگی بارز این امام بردباری است که حتی در مقابل مخالفین نیز بردبار بودند به همین دلیل به کاظم، یعنی فروبرنده خشم ملقب شدند.
ایشان درادامه به مسئله جهاد تبیین اشاره کرد وبا بیان اینکه ثمره دیگر جهاد تبیین متحد شدن است و اتحاد می‌تواند گردن مستکبرین را بشکند افزود: همراهی و اتحاد مسلمانان در خدمت امام جامعه هر ابرقدرتی را به زانو در می‌آورد.
وی بابیان اینکه انجام رسالت جهاد تبیین برای نسل نوجوان و جوان کشور که تصوری نسبت پیش از انقلاب ندارند و افرادی که دوران پیش از انقلاب اسلامی را فراموش کردده‌اند، ضروری است گفت: جهاد تبیین و روشنگری، یک فرمان عمومی است.
بحث حمله روسیه به اوکراین ازدیگرموضوعاتی بود که مورد بحث حجت الاسلام سید علی رضی بهابادی امام جمعه موقت بهاباد قرارگرفت.
انتهای پیام/

ارسال نظرات