روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت را وتو کرد

نماینده روسیه در سازمان ملل: پیش نویس قطعنامه آمریکا، غیرمتعادل و علیه منافع روسیه و اوکراین بود.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۷۸
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران اوکراین را وتو کرد. چین، امارات و هند رای ممتنع دادند و ۱۱ عضو باقی مانده شورای امنیت به این قطعنامه رای موافق دادند.

 واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در نشست شورای امنیت پس از رأی مخالف به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و آلبانی درباره بحران اوکراین گفت: علیه قطعنامه متخاصم با روسیه و اوکراین رأی دادیم. پیش نویس این قطعنامه با منافع اوکراین هم در تضاد است. از کشور‌هایی که به آن رأی مثبت ندادند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: به کسانی که روسیه را به سوء استفاده از حق وتو متهم می‌کنند، حتی پاسخ هم نمی‌دهم. پیش نویش قطعنامه پیشنهادی آمریکا، غیرمتعادل و مسائل بسیار مهمی را نادیده گرفته بود.

نماینده روسیه ادامه داد: در این پیش نویس، تحولاتی که در شرق اوکراین اتفاق می‌افتد ذکر نشده بود. پیش نویس این قطعنامه تلاش می‌کند نظام اوکراین که این کشور را به این وضع رسانده است، ابقا کند.

نبنزیا گفت: نیرو‌های اوکراینی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. این در حالی است که نیرو‌های روسیه شهر‌های اوکراین را بمباران نمی‌کنند.

وی در پاسخ به اظهارات نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: ما نمی‌توانیم با آمریکا در تعداد حملات به کشور‌های همسایه رقابت کنیم.

ارسال نظرات