خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

کشف ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق از یک کامیون در ملایر

ملایر-فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کشف ۲۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از یک دستگاه کامیون در ملایر با تلاش و هوشمندی مامورین پلیس امنیت اقتصادی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۷۳۶۷
|
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

سرهنگ احمد ساکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: در راستای مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان کالا، مامورین این یگان با انجام کار اطلاعاتی  دقیق از انتقال یک محموله کالای قاچاق به وسیله یک دستگاه کامیون از شهرستان ملایر مطلع می‌شوند که طی هماهنگی با دستگاه قضایی این کامیون را در خارج از شهر ملایر شناسایی و متوقف می‌کنند.

وی بیان کرد: در بازرسی صورت گرفته توسط مامورین این یگان از کامیون مقدار ۴۳۳ طاقه پارچه معادل ۲۹ هزار متر، ۲۷ هزار عدد فندک اتمی، ۱۳ دستگاه گوشتکوب برقی، ۲۰ دستگاه قهوه‌ساز و دو دستگاه جارو برقی، یک دستگاه آبمیوه‌گیری، ۱۳  دستگاه سرخ‌کن، ۶۰۰ تیوپ و ۲ هزار و ۵۰۰ عدد سوزن تاتو، ۴ هزار عدد کاردک طراحی  و  قلیان فلزی ۴۰ دستگاه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر افزود: در مجموع ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد که با تشکیل پرونده یک نفر به مراجع قضایی تحویل شد.

*کشف ۹ کیلو و ۹۹۰ گرم مواد مخدر تریاک از یک خودروی سواری

وی گفت: به دنبال دریافت گزارشاتی از توزیع مواد مخدر توسط فردی به وسیله یک دستگاه خودروی سواری این موضوع در دستور کار مامورین این یگان  قرار گرفت.

ساکی افزود: با انجام کار اطلاعاتی دقیق این خودرو بدون سرنشین در نقطه‌ای از شهر شناسایی و طی هماهنگی قضایی با دستگاه قضایی، مامورین از آن بازرسی کردند که در نتیجه مقدار ۹ کیلو و ۹۹۰ گرم مواد مخدر تریاک از داخل  این خودرو کشف شد و در این ارتباط پرونده تشکیل و مراتب تحت پیگرد پلیس قرار گرفت.

*کشف ۳ تن سوسیس و کالباس تاریخ مصرف گذشته

وی بیان کرد: همچنین در راستای شناسایی افرادی که مبادرت به نگهداری اقلام غذایی تاریخ مصرف گذشته و توزیع بین مردم می‌کنند، مامورین این یگان با تلاش اطلاعاتی دقیق مطلع می‌شوند از طریق یک شرکت پخش مواد غذایی مقادیری قابل توجه مواد غذایی فاسد شده نگهداری شده که بلافاصله طی هماهنگی با دستگاه قضایی و بازرسی مامورین این یگان از این انبار، مقدار ۳ تن سوسیس و کالباس تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر افزود: با تشکیل پرونده در این ارتباط یک متهم به مراجع قضایی تحویل شد.

وی تصریح کرد: مامورین پلیس اطلاعات و نظارت بر اماکن عمومی  به منظور حفاظت از حریم امنیت غذایی شهروندان ملایری با هوشیاری لازم از اماکن  و صنوف مسئول در این حوزه بازرسی خواهند کرد و اجازه تخطی و آسیب‌رسانی به سلامت شهروندان را به احدی نخواهند داد.

*کشف ۲ قطعه عتیقه در ملایر

ساکی اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق و نگهداری اشیاء عتیقه  توسط فردی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این یگان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی از وجود اشیاء عتیقه در منزل فرد مورد نظر اطمینان یافته و با هماهنگی مقام قضایی به آنجا اعزام شدند.

این مقام مسئول با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل متهم یک عدد گلدان مسی و یک عدد سکه مسی عتیقه کشف شد.

وی با بیان اینکه تخمین زمانی و دوره این عتیقه‌ها توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی مربوط به عهد صفویه و جزء آثار ملی و باستانی است، گفت: در این راستا متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

*دستگیری ۱۱ نفر اراذل و اوباش سابقه‌دار در  ملایر

ساکی عنوان کرد: طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت و اراذل و اوباش در سطح شهرستان ملایر با قدرت در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۱ نفر از اراذل و اوباش که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر و شرارت می‌کردند دستگیر و از مخفیگاه آنان تعداد پنج قبضه سلاح سرد از نوع قمه و پنج تیغه سلاح سرد از نوع چاقو سلاخی کشف و ضبط و همچنین مقدار دو گرم مواد مخدر صنعتی، چهار گرم تریاک، دو گرم شیره مطبوخ، ۷۰۰ گرم شربت متادون و ۲۵ عدد قرص کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با بیان اینکه متهمان که دارای چندین فقره سابقه درگیری ضرب و جرح و شرارت بودند در نهایت، بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: اجرای اینگونه طرح‌ها باعث ایجاد رضایتمندی شهروندان شده و از طرفی احساس امنیت و آرامش را در سطح جامعه ارتقاء می‌دهد و از شهروندان انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار