خبرهای داغ:
حجت الاسلام گواهی در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛

همگان از جهاد کبیر تبیین غفلت کرده ایم/ دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای مردم بازگو شود

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت : شاید یک از موضوعات بسیار مهمی که همگان از آن غفلت کرده ایم همین جهاد کبیر تبیین است که مقام معظم رهبری چند سال پیش در دانشگاه امام حسین (ع) در خصوص آن سخنرانی و بر اهمیت آن تاکید کرده اند.
کد خبر: ۹۴۱۶۶۵۴
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به جهاد تبیین اظهار داشت: شاید یک از موضوعات بسیار مهمی که همگان از آن غفلت کرده ایم همین جهاد کبیر تبیین است که مقام معظم رهبری چند سال پیش در دانشگاه امام حسین (ع) در خصوص آن سخنرانی و بر اهمیت آن تاکید کرده اند.

وی جهاد تبیین را مو شکافی کردن و بیان حقایق موضوعات برای جامعه دانست و گفت: حضرت علی (ع) و همه‌ی اعمه اطهار (ع) در تمامی عمر بابرکتشان، جهاد تبیین را دراولویت قرار میدادند. به عنوان مثال اگر به حرکت عظیم امام حسین (ع) به سمت کربلا و رخداد‌های روز عاشورا دقت کنیم امام همواره در خطب‌ها و سخنرانی‌های مختلف به جهاد تبیین و روشنگری در خصوص حقایق ناب اسلام میپرداختند.

حجت‌الاسلام گواهی ادامه داد: جهاد تبیین در حرکت عظیم حضرت زینب کبری (س) و امام زین العابدین (ع) به اوج خود رسید و اگر جهاد تبیین از سوی این بزرگواران نبود حقایق واقعه‌ی کربلا و مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) در کربلا میماند و به گوش جهانیان نمیرسید.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد، جهاد تبیین و بیان حقایق و روشنگری در سیره اعمه‌ی معصومین ادامه پیدا کرد و این عزیزان از هر فرصتی برای تبیین واقعیت‌ها و حقایق دین استفاده میکردند و این مسیر توسط علما ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی سیاسی، اقتصادی و دفاعی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی کشور ما به دستاورد‌های بزرگی دست یافته است، اما متاسفانه آن گونه که باید و شاید این دستاورد‌های عظیم برای نسل‌های جوان بیان و بازگو نشده و همچنین با این پیشرفت‌ها با سایر کشور‌ها و پیش از انقلاب مقایسه نشده است. اگر این دستاورد‌ها با سایر کشور‌ها و قبل از انقلاب مقایسه شود قطعا بسیاری به انقلاب و دستاورد‌های انقلاب می‌بالند.

حجت‌الاسلام گواهی افزود: در این اوضاع اقتصادی و معیشتی که مردم حقیقتا شرایط سختی را در حال سپری کردن هستند، اگر ما بتوانیم حقایق و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را بازگو کنیم و هرکسی به وظیفه خود در جهاد تبیین عمل کند دلدادگان انقلاب اسلامی بسیار خواهند شد و اینجاست که جهاد تبیین جایگاه خود را پیدا میکند

وی تاکید کرد: اگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای مردم بازگو شود یا مردم بدانند در این چهل سال چه پیشرفت‌های فوق العاده‌ای اتفاق افتاده است قطعا تحولات عظیمی را خواهد داشت.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: شاید یکی از بزرگترین مظلومیت‌های انقلاب اسلامی این باشد که هر مسئولی در مجلس، دولت و سایذر نهاد‌ها به قدرت رسید، اعلام کرد که در این حوزه تا کنون هیچ کاری نشده است و من هستم که در حال کار کردن هستم، اینگونه است که مردم و سایرین میگویند ببینید که این مسئولین نظام میگویند که هیچ کاری در این چهل سال نشده است که این واقعا ظلمی به نظام است.
پس مسئولین ما باید مراقب باشند و از بیان اینگونه مسائل خودداری کنند و صادقانه کار‌های خوبی که انجام شده است را حتی اگر در زمان آن‌ها نبوده و یا در زمان دولت‌های قبل این کار انجام شده است را به مردم بازگو کنند.

وی ادامه داد: مسئولین باید مراقب باشند که برای تثبیت خودشان دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب را زیر سوال نبرند. امروز بر همگان واجب است، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین را با فوریت در دستور کار قرار داده و کار‌های خوبی که انجام شده است را برای مردم بازگو کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار