رئیس پلیس فتا استان اردبیل خبرداد؛

دستگیری عامل کلاهبرداری با رسید جعلی در اردبیل

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخصی که با معرفی خود به عنوان خریدار در سایت‌های ثبت آگهی اقدام به خرید و ارائه رسید جعلی بانکی می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۵۹۸۱
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

دستگیری عامل کلاهبرداری با رسید جعلی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سرهنگ علی قهرمان طالع ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی مراجعه شخصی به پلیس و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش در سایت دیوار فردی با وی تماس گرفته و پس از توافق اقدام به خرید و ارسال رسید بانکی واریز وجه 24 میلیون تومانی در پیام رسان واتس اپ کرده و وی نیز کالا را به خریدار ارسال و پس از چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه و جعلی بودن رسید شده است، که مراتب جهت تشکیل پرونده در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان سایبری بلافاصله سرنخ‌های موجود را در جهت شناسایی متهم و کشف پرونده جمع آوری و با بررسی های لازم ضمن مشخص شدن محل اختفا وی، معلوم شد فرد خریدار کالای مورد نظر را در سایت دیوار جهت فروش آگهی نموده است.

رئیس پلیس فتا اردبیل گفت: ماموران با اقدامات فنی و پلیسی متهم را به همراه تجهیزات فنی، سلاح سرد و مقداری مواد مخدر در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و وی را جهت بازجویی به پلیس فتا انتقال دادند.

وی تصریح کرد: پس از بازجویی مشخص گردید که مجرم دستگیر شده دارای سوابق متعدد سرقت و زندان بوده و اکنون نيز در مرخصي از زندان بسر می‌برد که پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

قهرمان طالع در این خصوص هشدار داد: کاربران سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ثبت آگهی به هیچ وجه قبل از اطمینان از واریز وجه به حساب بانکی اقدام به ارسال و تحویل کالا به خریدار نکرده و همچنین در هنگام خرید نیز از پرداخت بیعانه به طرف مقابل خودداری نمایند.

این مقام انتظامي در پایان گفت: هموطنان عزیز می‌توانند برای ثبت گزارشات خود با مراجعه به قسمت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و همچنین تماس با شماره 096380 این مرکز اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار