خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

سردار سلیمانی مرد صداقت و اقامه کننده نماز بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: صداقت، اولین ویژگی حاج قاسم سلیمانی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و باید گفت حاج قاسم مرد صداقت بود.
کد خبر: ۹۴۱۵۴۸۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دکتر سید علی منیری، معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور با تشریح ویژگی‌های سردار سلیمانی، اظهار کرد: صداقت، اولین ویژگی حاج قاسم سلیمانی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و باید گفت حاج قاسم مرد صداقت بود.

وی تصریح کرد: قرآن تک تک انسان‌هایی که ایمان آورده‌اند را دعوت کرده تا با صادقان همراه باشند که انبیاء و ائمه اطهار از والاترین نمونه‌های صادقان هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 177 سوره بقره فرمود نیکی کردن آن چیزی نیست که به مشرق و مغرب نگاه کنید بلکه آدم‌هایی که نیکی می‌کنند، به خدا، کتاب‌های آسمانی و پیغمبران گذشته و ملائکه ایمان دارند و نماز را اقامه می‌کنند و صرفاً نماز نمی‌خوانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اینکه حاج قاسم سلیمانی دست کودکان بی‌پناه را گرفت و آن‌ها را از ظلم نجات داد، اقامه نماز کرده است و ما وقتی سر مزار شهدا و ائمه اطهار (ع) می‌رویم آنها را اقامه کننده نماز معرفی می‌کنیم.

وی افزود: خداوند در ادامه آیه 177 سوره بقره فرموده کسانی که اهل نیکی کردن هستند مال خود را برای آزاد کردن بندگان صرف می‌کنند و می‌بینیم که حاج قاسم سلیمانی در پیروی از این آیه کشور سوریه را از خوف و خطر و کشتار نجات داد، لبنان را قدرت منطقه کرد و یمن که زیر فشار جنگ بود به قدرت نظامی رسیده است و اینها کارهای عظیمی محسوب می‌شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در آخر آیه 177 سوره بقره آمده است آنها به حقیقت راست‌گویان و آنها به حقیقت پرهیزکارانند و می‌بینیم رهبری یکی از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی را صداقت معرفی می‌کند و اینها به خاطر پیروی از این آیات الهی حاصل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین جوانمردی را از دیگر ویژگی سردار سلیمانی نامید و افزود: جوانمردی موضوعی اکتسابی است و جنسیت هم نمی‌شناسد و سردار سلیمانی با تبعیت از امیرالمؤمنین (ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) از روحیه جوانمردی برخوردار بود و جوانمرد پروری از رسالت‌هایی است که می‌بایست مورد توجه قرار دهیم.

گفتنی است دکتر منیری، معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه دومین یادواره «رفیق خوشبخت ما» که در دو بخش جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری با محور سردار سلیمانی برگزار می‌شود، به قزوین سفر کرده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار