عضو شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»:

انقلاب اسلامی به بانوان ایرانی کرامت و عزت بخشید

زنجان- عضو شورای شهر زنجان گفت :انقلاب اسلامی به بانوان کرامت و عزت بخشید و جایگاه بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه والایی رسید.
کد خبر: ۹۴۱۵۱۰۳
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

انسیه ابوبصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهداء و امام راحل (ره)، اظهار داشت :احترام به کرامت انسانی در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس آیات قرآن و شریعت اسلامی، جایگاه والایی دارد و طبق تغییرات صورت گرفته در اصل ماده ٢ قانون اساسی جمهوری اسلامی حفظ کرامت انسان که بیشتر مشمول زنان و توانمند سازی پیش شرط ها برای توسعه جامعه اسلامی محسوب می شود. 

 

انقلاب اسلامی به بانوان ایرانی کرامت و عزت بخشید

 

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در حفظ کرامت انسان در قانون اساسی جمهوری اسلامی،گفت :این تغییرات توانست در مقابل هجمه و تبلیغات گسترده شوم کشورهای بیگانه که بر ضد بانوان بود بایستد. 

 

ابوبصیری با بیان اینکه در حوزه های مختلف شاهد پیشرفت چشمگیر بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، تاکید کرد :این موضوع یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که توانست با حفظ کرامت و عزت جایگاه بانوان را ارتقا دهد. 

 

این مسئول با اشاره به اینکه ما شاهد حضور بانوان در عرصه های علمی هستیم، افزود :بانوان توانستند با کسب مدارج عالی علمی در عرصه های بین المللی خوش بدرخشند. 

 

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه در عرصه ورزشی بانوان در مقایسه با زمان قبل انقلاب پیشرفت چشمگیر داشتند، عنوان کرد :این موضوع خود نمونه ای از حفظ کرامت بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با حفظ حجاب و عفاف توانستند به مقام های اول جهان دست پیدا کنند. 

 

وی در ادامه یادآور شد :بانوان در عرصه های علمی و پژوهشی و تحقیقات و نوآوری نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی خوش درخشيدند. 

 

ابوبصیری با تاکید بر اینکه موارد ذکر شده بسیار شاخص و حائز اهمیت هستند، بیان کرد :زمانی که تک‌ تک ابعاد را قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه می کنیم شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای برای بانوان و مادران سرزمین قائل می باشد. 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی زنان به تبعیت از فرهنگ غرب به عنوان جنس دوم در تبلیغات و... استفاده می شد، خاطرنشان کرد : پس از پیروزی انقلاب اسلامی کرامت اخلاقی و ارتقاء جایگاه زن به زعم رشد انسانیت و اخلاق جایگاه ویژه ای بر خود گرفت و بانوان نیز توانستند در کرسی های سیاسی حضور پیدا کنند . 

 

این مسئول با بیان اینکه امروزه بانوان در جایگاه‌های مهم سياسی حضور دارند، گفت :بانوان این جایگاه را مرهون تربیت اسلامی و پیروزی عزتمند انقلاب اسلامی ایران هستند. 

 

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به عزت مادرانه ، اظهار داشت :مادران با تربیت فرزندانی شجاع و غیور که توانستند در 8 سال دوران دفاع مقدس جان برکف در اوج جوانی در مقابل دشمنان بایستند و از عزت و کیان کشور دفاع کنند و این نمونه ای از حفظ کرامت مادران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. 

 

ابوبصیری در پایان خاطرنشان کرد :انشاالله نسل جدید و نسل سوم انقلاب و آتی در هر جایگاه و مسندی که قرار مي گيرند متوجه این موضوع باشند که این اقتدار و عزت کشور ایران اسلامی مرهون خون شهدا است و باید حافظ و پاسدار خون شهدا باشیم تا بتوانیم ایران عزیز را قدرتمندتر از قبل به کشورهای دیگر معرفی کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار