یدالله جوانی در گردهمایی مجازی استادان بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ:

ما باید در مقابل دشمن نسل جوان را آگاه کنیم

چه کسانی می توانند به جهاد تبیین وارد شوند و به عنوان یک جهاد گر واقعی ایفای نقش کنند. آن کسانی که یک شناخت درست نسبت به حقایق، واقعیت‌ها، گذشته و نسبت به کاری که دشمن انجام می‌دهد دارند. ما باید در مقابل دشمن نسل جوان را آگاه کنیم .
کد خبر: ۹۴۱۴۳۹۹
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه در گردهمایی مجازی استادان بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ با نام « جهاد تبیین،استاد انقلابی » ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری عنوان کرد: ما امروز در شرایط خاصی به سر می بریم، به اقتضای این شرایط، مقام معظم رهبری برای مقابله با دشمنی که یک جنگ ترکیبی و همه جانبه را علیه ملت ایران به راه انداخته، جهاد تبیین را مورد تاکید قرار دادند. ایشان در مورد جهاد تبیین جمله‌ای را فرمودند که برای همگان تکلیف ایجاد می‌کند و هرکسی که در توانش است باید وارد این عرصه شود. مقام معظم رهبری فرمودند «جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است و تمام کسانی که در موقعیت‌هایی هستند که صاحب نظر هستند، کارشناس هستند، تربیون دارند و... باید در این عرصه ورود پیدا کنند». باید به مفهوم جهاد تبیین ورود پیدا کرد.

وی افزود: وقتی بحث جهاد مطرح می‌شود معنای آن این است که دشمن در عرصه‌هایی ورود پیدا کرده و جامعه اسلامی، جامعه دینی و پیروان حق باید به این عرصه‌هایی که دشمن وارد شده ورود پیدا کنند و با دشمن در راه خدا مبارزه کنند و مبارزه با دشمن در راه خدا این فرهنگ دینی و قرآنی مااست. که امری هم مسلم، قطعی، تعطیل ناپذیر و مستمتر می باشد. در فرهنگ جهاد مهم این است که در هر مقطعی چه نوع جهادی را باید انجام داد. ما امروز در جبهه فرهنگی، اقتصادی، علمی و تبیین به جهاد نیازمندیم.

جوانی گفت: جهاد تبیین آنجایی است، که دشمن وارد یک نبرد ذهنی شده است و یک جنگ شناختی را به راه انداخته و اینجاست که باید دید دشمن در کجاها ورود پیدا کرده است و چگونه می توان با جهاد تبیین  توطئه دشمن را خنثی کرد.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن با همه توانش به دنبال تحریف است و در این تحریف هم دروغ‌های بزرگ با برجسته‌سازی مشکلات ضعیف و کوچک ما و بزرگ نشان دادن آنها و با سرپوش گذاشتن روی واقعیت‌هایی که به نوعی اشاره دارد به دستاوردهای عظیم و ارزشمند انقلاب اسلامی و به دنبال تصویرسازی غلط و منفی  از اصل و جریان انقلاب است. به عبارتی دنبال تاثیرگذاری بر روی قشر جوانان است. رهبری می فرمایند که ما یک رژیم فاسد قبل از انقلاب داشتیم، امروزه با بکارگیری امپراطوری رسانه‌ای خودشان و با مستندسازی‌ها مبتنی بر دروغ‌های بزرگ به دنبال این هستند که رژیمی را بزک بکنند که اساسا ساخته دست بیگانه بود و جنایت‌های بیشماری را انجام داد و کشور ایران را تحت سلطه دیگران قرار داده بود. ولی دشمن از این طرف دنبال این است که این رژیم را یک رژیم وطن پرست، خادم ملت، مدافع پیشرفت کشور معرفی بکند. از این طرف هم جمهوری اسلامی را تحریف می کند و با دروغ‌های خود ناامیدی در قشر جوانان ایجاد کنند و تنها راه مقابله با چنین توطئه‌ای برای مقابله با طرف دشمن، جهاد تبیین .

وی در پاسخ به این که چه کسانی می توانند به جهاد تبیین وارد شوند و به عنوان یک جهاد گر واقعی ایفای نقش بکنند؟ بیان کرد: آن کسانی که یک شناخت درست نسبت به حقایق، واقعیت‌ها، گذشته و نسبت به کاری که دشمن انجام می‌دهد دارند. ما باید در مقابل دشمن نسل جوان را آگاه کنیم . نسبت به ماهیت واقعی رژیم پهلوی و اینکه رژیم پهلوی چه مختصاتی را داشت و کارکردش به چه صورت بود و نقشش در مشکلات کشور به چه شکل بود و رابطه‌اش با بیگانه‌ها به چه صورت بوده و تلاشش برای حفظ منافع ملی نیز به چه صورت بوده. وقتی ما سراغ وقایع تاریخی می‌رویم به این جمع بندی می‌رسیم که خیلی فاصله وجود دارد میان رژیم منحوس پهلوی و آنچه که امروزه جریان سلطه با کمک جریان سلطنت طلب و جریان ضد انقلاب دارد دنبال می‌کند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند رژیم گذشته سه ویژگی برجسته دارد. یک اینکه فاسد است، دوم اینکه وابسته بود و سوم اینکه مستبد و سرکوب‌گر بود.

جوانی عنوان کرد: باید این واقعیت را بگوییم که ژیم پهلوی وابسته بود به خارج و این وابستگی به خارج در دوران محمدرضا بیشتر می‌شود و به عبارتی تحت امرآمریکایی‌ها هست ونتیجه این وابستگی چه می باشد؟ نتیجه این است که آمریکا به کشور ما اجازه پیشرفت را به معنای واقعی نمی دهد و شعار شاه این بود که می خواهد ایران را به دروازه تمدن بزرگ برساند. ولی وقتی بررسی می کنیم اسناد مهمی وجود دارد که آمریکایی‌ها حدود 25 هزار مستشار در ارتش داشتند و تجهیزات وامکاناتی را به برای مدرنیزه کردن ارتش به ایران آورده بودند، اما اسناد و مدارکی وجود دارد که می گوید اصلا ایرانی‌ها حق و جرعت دست زدن به این قطعات را نداشتند. جمهوری اسلامی آمد و یک کشور وابسته رابه یک کشور مستقل تبدیل کرد. بعضی ها می پرسند که پدران ما چرا انقلاب کردند، در حقیقت مردم دیدند استقلالی وجود ندارد وبرای این شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر دادند.

وی افزود: در جنگ شناختی دشمن به دنبال این است که ارزش‌های ارزیابی را تغییر دهد. این به چه معناست؟ به این معناست که انقلاب اسلامی را با یک نگاه مفروض مادی‌گرایانه، در قالب این سوال که وضعیت ما در گذشته به چه شکلی بوده و الان به چه صورت است و اینکه اگر رژیم گذشته بود الان ما نیز همین خدمات و کارهایی که جمهوری اسلامی انجام داده را داشته بودیم مطرح کنند. اما نکته مهم این است که رژیمی که ماهیت کاملا وابسته‌ای را دارد و تحت نفوذ کشور‌های دیگر قرار دارد اساسا نمی‌تواند پیشرفت کند. نکته دیگر این است که رژیم طاغوت که زیر سلطه بیگانگان بود با نظام جمهوری اسلامی که یک نظام ولایی است قابل مقابسه نیست. در نظام پهلوی که زیر سلطه بیگانگان بود همه منابع و امکانات زیر نظر بیگانگان بود ولیکن جمهوری اسلامی استقلال را در همه زمینه‌ها به کشوربازگرداند.

معاون سیاسی سپاه در پایان سخنان خود با اشاره به بحث حاکمیت ملی بیان کرد:  کسانی که می‌گویند اگر شاه بود وضعیت بهتر بود. باید به این نکته توجه کنند که امروز افتخار هر ملتی است که روی پای خودش بایستد و سرنوشت خودش را خودش رقم بزند . ما قبل از انقلاب اینطور نبود و رژیم شاه را چون بیگانه شکل داده بود در ادامه هم بر آنها مسلط بود و انتخابات هم فرمایشی بود . نکته بعد بحث آزادی است که خداوند انسان را آزاد آفریده، در قبل از انقلاب خفقان، دیکتاتوری در حد اعلایش وجود داشت و ساواک اجازه نفس کشیدن نمی داد و شاه حزب رستاخیز را به وجود آورده بود و می گفت هرکسی آن را قبول ندارد و نمی خواهد وارد حزب شود پاسپورت بگیرد و از ایران خارج شود. ولی امروزه در دانشگاه‌ها، محافل، مطبوعات و در فضای مجازی می بینیم که در کشور آزادی در حد اعلای خودش وجود دارد و افراد فعالیت‌های خودشان دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار