امام جمعه یزد:

حافظان و قاریان قرآن آموزه‌های قرآنی را در جامعه نشر دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حافظان و قاریان قرآن باید با توجه به معانی، مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم، آموزه‌های قرآنی را در جامعه نشر دهند.
کد خبر: ۹۴۱۴۱۲۸
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تقدیر از برگزیدگان قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امروز در دورانی قرار گرفته ایم که شیطنت‌های شیاطین در دنیا بسیار است و شبهات بسیاری را ایجاد می‌کنند و به مسائلی دامن زده و می‌خواهند انسان‌ها را به سوی گمراهی و پوچی هدایت کنند و در این مسیر تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک کشور اسلامی، خط و راهی که انتخاب کرده ایم، راه اصیل اسلامی است و راهی است که مسیر انسان به خدا و به کمال منتهی می‌شود.

ناصری بیان کرد: در این زمان باید نسبت به حفظ دین، اعتقادات و انقلابمان بسیار حساس باشیم و در این مسیر خود، فرزندان و جامعه را باید مدنظر داشته باشیم که این دستور خدا در قرآن کریم است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید شما مسئولید که خود و اهل‌تان را از آتش جهنم نجات دهید، افزود: این موضوع امروز در مورد مسئولان ما نیز صدق می‌کند، زیرا آن‌ها نیز در برابر افراد بلاد خود مسئول هستند.

وی بیان کرد: بهترین راهی که در این مسیر می‌توان انتخاب کرد و در آن هیچ انحرافی نیست، قرآن است، زیرا بر اساس آیات قرآن، این کتاب آسمانی شما را به راه مستقیم هدایت می‌کند.

ناصری ادامه داد: کسی که قرآن می‌خواند باید بداند که خدا با او در حال گفتگوست بنابراین با حضور قلب به آیات خدا توجه کند و به تفسیر و معنی قرآن نیز توجه داشته باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: آنچه در قرآن حائز اهمیت است، توجه به معانی و مفاهیم قرآن و متخلق شدن به آیات و مفاهیم قرآنی است، زیرا قرآن راهگشا و راهنماست.

وی عنوان کرد: کسانی که حافظ قرآن هستند، توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید کار کاملی انجام داده باشید، ضمن حفظ معانی و تفاسیر، نکات دستوری و اخلاقی و اجتماعی آیات را در بین مردم نشر دهید به ویژه در مدارس این کار باید به شکل جدی‌تری انجام شود.

ناصری تصریح کرد: در این صورت است که هم حافظ قرآن و مردم پیرامون آن، بهره کاملی از آیات قرآن برده‌اند و اگر اینگونه شود، ثمرات حفظ و قرائت قرآن صد‌ها برابر می‌شود.

وی تاکید کرد: قرائت و حفظ قرآن مفید است، اما نمی‌تواند محرک جامعه باشد در حالی که جامعه باید با دستورات قرآن تحرک و پویایی داشته باشد.

ناصری با نقل خاطراتی از امام خمینی (ره) عنوان کرد: در زندگی خود هیچکس را ندیدم که به اندازه امام راحل قرآن بخواند و قرآن خواندن امام خمینی (ره) اثر بزرگی در جامعه داشت که انقلاب اسلامی بزرگترین مصداق آن است.

ارسال نظرات