ماه رجب،ماه مغفرت الهی و آمرزش گناهان است

زنجان-یک کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به ماه رجب و فضیلت و اهمیت این ماه ، گفت :ماه رجب فرصتی از جانب پروردگار برای توبه از گناهان و ماه مغفرت الهی است.
کد خبر: ۹۴۱۲۰۰۰
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

حجت الاسلام محمد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن تبریک ماه پرفضیلت رجب، گفت: ماه رجب از این جهت ارزش والایی در میان مسلمین دارد که ماه مغفرت و آمرزش گناهان و به فرموده پیامبر اکرم(ص) ماه استغفار امت اسلامی است.

 

ماه رجب،ماه مغفرت الهی و آمرزش گناهان است

وی با بیان اینکه ماه رجب یکی از پر فضیلت ترین ماه های سال است، تصریح کرد : پروردگار متعال این ماه را در میان ماه ها، بهترین ماه معرفی کرده است. 

 

این مسئول با اشاره به اینکه استجابت دعا در این ماه با ذکر و نماز های خاص ممکن می شود، بیان داشت :ماه رجب، ماه ولایت و امامت، ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش جاری میشود. 

 

حجت الاسلام شهبازی در ادامه خاطرنشان کرد :ماه رجب ماهی است که رحمت بی اندازه الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده است. 

 

وی با اشاره به اهمیت ماه رجب، گفت : خداوند شب آرزوها را در این ماه قرار داده است از پیامبر اکرم( ص): چه معنا دارد سخنت که فرمودی ماه رجب ماه خداست؟ ،حضرت پاسخ داد: زیرا ماه رجب ویژه آموزش و مخصوص مغفرت است. 

 

 

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد :در این ماه خونی ریخته نمی‌شود (حتی در جای عصر جاهلیت نیز ماه رجب جزء ماه های حرام به حساب می‌آمد و جنگ و خونریزی در آن تعطیل می‌شد) و در این ماه خداوند اولیاء و محبانش را مورد آموزش قرار می‌دهد و توبه شان را می پذیرد و آنان را از دشمنان شان می رهاند. 

 

وی با اشاره به حدیثی دیگر از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: هر که تمام این ماه را روزه بگیرد ٣ چیز از خدایش دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد :آمرزش برای تمام گناهان گذشته‌اش، مصونیتی برای باقیمانده از عمرش و ایمنی از تشنگی روز قیامت می باشد. 

 

 

حجت الاسلام شهبازی در پایان خاطرنشان کرد :از حضرت رسول اکرم(ص) روایت شده است که: هر کس در یک شب از شب‌های ماه رجب ده رکعت نماز به این نحو که در هر رکعت حمد و قل یا ایها الکافرون یک مرتبه و توحید سه مرتبه بخواند، خداوند گناهان او را می‌آمرزد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار