خبرهای داغ:
امام جمعه مهدی‌شهر:

اصلاح نظام بانکداری در دستور کار دولت است

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به پنج فرمان رئیس جمهور برای نظام بانکداری کشور گفت: دولت گام اساسی برای اصلاح نظام بانکداری برداشته که یکی از آنها مقابله با ابربدهکاران است.
کد خبر: ۹۴۰۹۵۵۰
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر،حجت‌الاسلام محمد بارانی در نخستین نماز جمعه بهمن ماه ۱۴۰۰ به میزبانی مصلای مهدی‌شهر با اشاره به پنج دستور اصلاح نظام بانکی توسط رئیس جمهور بیان کرد: چنانچه این دستورات عملی شود گام مهمی در راستای اصلاح سیستم بانکی کشور برداشته خواهد شد لذا امیدواریم که دولت نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.
وی با بیان اینکه سختگیری به بدهکاران کلان بانکی یکی از این فرامین است، افزود: برخی در کشور حتی بدون تضامین لازم وام‌های کلان میلیاردی گرفتند و در نتیجه به بانک‌ها بدهکار شدند لذا دولت با این فرمان نشان داده که اسامی این نوع بدهکاران اعلام و عرصه برای آنها سخت می‌شود تا بتوانیم شاهد قطع دست این سو استفاده گران از نظام بانکی باشیم.
امام جمعه مهدی‌شهر با طرح این پرسش که چطور یک جوان برای دریافت ۲۰ میلیون تومان وام نیاز به چندین ضامن دارد در حالی که این وام می‌تواند به راحتی در اختیار او قرار بگیرد، بیان کرد: دومین دستور رئیس جمهور در کنار مقابله با بدهکاران کلان، تسهیل شرایط دریافت وام از سوی بانک‌ها برای مردم و همچنین کاهش وثیقه‌های سنگین بانکی را نیز در بر می‌گیرد تا مردم بتوانند از این وام‌ها برای رفع ضروریات زندگی خود استفاده کنند.
بارانی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف واحدهای در تملک بانک دیگر دستور مهم رئیس‌جمهور برای اصلاح نظام بانکی بود، افزود: بانک‌ها امروز تعداد زیادی از واحدهای تولیدی را تملک کرده و نه خودشان آنان را به تولید باز می‌گردانند و نه در اختیار دیگران قرار می‌دهند لذا باید این نوع واحدهای تولیدی هم تعیین تکلیف شوند چرا که در تولید و اشتغال کشور مؤثر هستند.
وی با بیان اینکه دریافت سود تأخیری از دیگر بخش‌های اصلاح نظام بانکداری است، گفت بسیاری از مراجع عظام نیز دریافت سودهای تأخیری را حرام دانسته و خواستار تجدید نظر در سیستم بانکی در این عرصه هستند لذا امیدواریم اجرای فرامین صادره از سوی رئیس‌جمهور گامی اساسی برای اصلاح نظام بانکداری کشور باشد.
امام جمعه مهدی‌شهر همچنین به حمله مقاومت یمن به امارات متحده عربی نیز اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته یمن سیلی محکمی بر چهره امارات متحده عربی زد که در کنار ادعای مسلمان بودن با آمریکا و عربستان و دیگر کشورها هم دست شده و علیه مسلمانان یمن جنایت می‌کند لذا مقاومت یمن با حمله پهپادی و موشک‌های بالستیک به مراکز حساس و استراتژیک امارات مانند فرودگاه مراکز نفتی و همچنین نظامی باعث شد تا شیوخ اماراتی به خود بیایند.
بارانی در دیگر بخش صحبت‌های خود نیز افزود: ایران اسلامی با روسیه از جهات بسیاری نقاط مشترک دارند چرا این کشور در مقابله با داعش در کنار ما قرار گرفت و همچنین در مجامع بین‌المللی در بسیاری از موارد به نفع ایران اقداماتی را صورت داده است لذا امیدواریم سفر رئیس جمهور به روسیه بتواند دستاوردهای اقتصادی خوبی داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار