خبرهای داغ:

پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان زکات در شاهرود/فرهنگ سازی در باب پرداخت زکات

شاهرود_ نشست شورای زکات شهرستان شاهرود با حضور امام جمعه و فرماندار ویژه شهرستان برگزار و با بیان اینکه امسال بیش از ۳ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده بر فرهنگ سازی در این زمینه تاکید شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۶۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج، جلسه شورای زکات شهرستان شاهرود با حضور امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، رئیس و کارکنان کمیته امداد و اعضاء شورا در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این نشست ابوطالب جلالی در سخنانی با تبریک انتصاب آقای اصغری به عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود با اشاره به اینکه پرداخت زکات یک رفتار دینی است و با بیان اینکه در این شورا نیز اقدامات و مسئولیت‌های اعضا نوشته شده است، افزود: در خصوص پرداخت زکات باید بررسی و مطالعه شود که در کیفیت جمع آوری زکات در سال‌های گذشته چگونه عمل شده و اندازه گیری انجام شود تا بتوان بهتر این موضوع را پیگیری کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با تاکید بر احصا مشکلات در امر پرداخت و جمع آوری زکات، گفت: شاید افرادی که در سال‌های گذشته زکات پرداخت می‌کردند نگران بودند که این پول‌ها در محل درست خود هزینه می‌شود و یا موضوع خشکسالی مطرح است که ریزش در این امر بوده است که باید این‌ها بررسی و جمع بندی شود.
او با اشاره به جمع آوری بیش از سه میلیار تومان زکات در سال جاری، خاطر نشان کرد: باید با اطلاع رسانی در باب پرداخت زکات با اشاره به احادیث و روایات در مکان‌های مناسب فرصت‌های جدید را هم شناسایی کنیم و نگذاریم در چالش‌ها و دغدغه‌های زندگی مردم این موضوع فراموش شود.
جلالی با تاکید بر اینکه محور تبلیغ بایدکمیته امداد باشد و با برنامه ریزی مستمر و دقیق این موضوع را پیگیری نماید، افزود: باید تجزیه و تحلیل درست در باب زکات و پرداخت آن انجام و گزارش‌های دقیق به شورا اعلام شود تا تصمیم گیری صحیح انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی رئیس شورای زکات شهرستان نیز با تاکید بر انجام اقدامات عملی در راستای زکات و ساماندهی بهتر این امر گفت: باید بخشدار‌ها و ائمه جمعه بخش‌ها نیز شورای زکات را در بخش‌ها فعال و پیگیری نمایند.
اصغری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود نیز در این نشست گزارشی از اقدامات این کمیته در راستای جمع آوری زکات بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار