کشته شدن سه نظامی ترکیه در انفجار بمب در مرز سوریه

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: این بمب دست ساز توسط گروه‌های تروریستی در محدوده مرز مشترک با سوریه در منطقه بیلربیِ کارگذاری شده بود.
کد خبر: ۹۴۰۶۳۱۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، انفجار بمب در مرز ترکیه با سوریه منجر به کشته شدن سه نظامی این کشور شد.

وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این بمب، دست ساز بود و توسط گروه‌های تروریستی در محدوده مرز مشترک با سوریه واقع در منطقه بیلربیِ شهرستان آکچاکاله از توابع استان شانلی اورفا کارگذاری شده بود که ظهر روز شنبه (۱۸ دیماه) منفجر شد و در نتیجه آن سه نظامی از جمله یک افسر کشته شدند.

بر اساس اخبار رسانه ها، نیرو‌های امنیتی برای شناسایی و دستگیری عاملان این انفجار، عملیات گسترده‌ای را با مشارکت سه بالگرد در منطقه آغاز کرده اند.

خبرنگار شبکه خبری العالم نیز گزارش داد: بر اثر انفجار بمب در مسیر یک خودروی ارتش ترکیه نزدیک گذرگاه شانلی اورفه - تل ابیض در مرز سوریه و ترکیه در شمال رقه، سه نظامی ترکیه ای کشته شدند.

پیشتر؛ روز جمعه، منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ترکیه به شهرک ابو راسین و روستا‌های اطراف آن در شمال منطقه الحسکه سوریه خبر دادند.

به گفته منابع محلی، نیرو‌های ارتش ترکیه و دیگر شبه نظامیان وابسته به این کشور با چندین گلوله توپ منازل سوری‌ها در شهرک ابو راسین و روستا‌های اطراف آن در شمال الحسکه را مورد هدف قرار داده که این حملات خسارات مادی زیادی داشته است.

ارسال نظرات