پاسخگویی به تذکرات کتبی نمایندگان موجب گره گشایی در حوزه اجرایی می‌شود

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس اعتقاد دارد تصویب طرح الزام دستگاه های اجرائی برای پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان موجب گره گشایی در حوزه اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۴۰۶۲۳۹
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار  ما در خصوص اهمیت طرح دو فوریتی اصلاح ماده (206) قانون آئین نامه داخلی مجلس در راستای الزام دستگاه های اجرائی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان، گفت: بخش های مختلف دولت در خصوص پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان عملکردهای متفاوتی داشته اند اما در مجموع دستگاه ها و وزارتخانه ها از پاسخگویی مناسب در زمان‌بندی دقیق امتناع نکرده اند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منتخبان ملت در حوزه های انتخابیه وظیفه نظارتی بر عملکرد مسئولان دارند از این رو اقدام به دادن تذکرات شفاهی و کتبی می کنند، اظهار کرد: با توجه به موضوع یاد شده، به ناچار نمایندگان این طرح را تدوین کرده اند تا دولت در مقابل تذکرات شفاهی و کتبی پیگیری ها لازم را داشته باشد و نتیجه آن را اعلام کنند.

وی ادامه داد: به عبارتی تاکنون دستگاه ها خود را موظف نمی دانستند که نسبت به تذکرات نمایندگان پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تصویب طرح یاد شده از حجم تذکرات نمایندگان به دستگاه های اجرایی می کاهد و تعداد آنها را دقیق تر می کند، افزود: در واقع از بیان تذکرات تکراری جلوگیری می کند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال موضوعاتی مانند کم آبی، آلودگی هوا و غیره موضوعات مشابهی است و نمایندگان متعددی نسبت به آنها تذکر می دهند از این رو با تصویب طرح مذکور، ساماندهی در این عرصه ایجاد می شود و در مقابل بخشی از گره های اجرایی باز خواهد شد و مردم احساس رضایتمندی بیشتری خواهند داشت.

 

 

 

  

 

 

#

  

ارسال نظرات
آخرین اخبار