اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی در اردبیل به بهره برداری می رسد

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از افتتاح و راه اندازی اولین کارخانه دارو سازی دامپزشکی تا چند ماه آینده در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۵۳۲۲
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی در اردبیل به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، بهلول تکلوی   در جریان بازدید از  کارخانه دارو سازی دامپزشکی اظهار داشت: در حال حاضر 89 مرکز درمانی دامپزشکی، 44 مرکز مایه کوبی، 91 داروخانه دامپزشکی، 5 باب آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و 11 باب شرکت های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت و  خدمات رسانی به دامداران، دامپروران و روستائیان استان است.

وی با بیان اینکه  از ابتدای امسال نزدیک به 1100 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است افزود: با توسعه این مراکز خدماتی دامپزشکی نظارت های لازم بر فعالیت های مربوط به بهداشت و درمان دام افزایش یافته و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی جامعه، اشتغالزایی در مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش ستادی و فنی و کیفیت بخشی به فعالیت های دامپزشکی تقویت می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان  اردبیل گفت: کارخانه داروسازی دامپزشکی در زمینی به مساحت 6000 مترمربع وزیر بنایی به مساحت 1500 مترمربع در حال احداث بوده و شامل بخش های مختلف آزمایشگاه بخش میکروبی، شیمییایی، بیو شیمییایی و مولکولی است و سایت تولید این کارخانه داروسازی کاملا منطبق بر جی ام پی و و سایت ازمایشگاههای آن منطبق بر جی ال پی است.

وی تصریح کرد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال 70 نفر امکان تولید 150 قلم انواع داروهای دامپزشکی در اشکال مختلف مایع، شربت، پودر، قرص، پماد و تزریقی دامپزشکی را دارد که می تواند با توسعه تولیدات خود ظرفیت اشتغال به 150 نفر ارتقاء یابد.

ارسال نظرات