خبرهای داغ:
معاون دفتر امور تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور خبر داد

فراهم ساختن بسترهای لازم برای عضویت حداکثری کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی

همدان-معاون دفتر امور تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور از فراهم ساختن بسترهای لازم برای عضویت حداکثری کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی با استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۵۲۴۴
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه تبیین و تشریح استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و تشکیل اولین جلسه کمیسیون نظارت شهرستان مرکز استان همدان با حضور رییس و معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر تعاون روستایی استان،نماینده معاونت دفتر امور تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی، نمایندگان اتاق بازرگانی، استانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت، رییس سازمان مهندسی کشاورزی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، روساء ادارات تعاون روستایی و دبیران نظام صنفی شهرستان‌ها برگزار شد.

معاون دفتر امور تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در این کارگاه آموزشی به تبیین و تشریح اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و فرآیند اجرایی استقرار آن در سطح کشور پرداخت.

مرتضی ادیب اظهار داشت: در ساختار جدید نظام صنفی کارهای کشاورزی، اصناف همگام با تحولات روز تلاش می‌کنند با تسهیل ارتباط بین بهره‌برداران و دولت، تأثیر و کارکرد خود را در بخش کشاورزی بهتر از گذشته ایفاد کرده و ضمن هویت بخشی به شاغلین و مشاغل بخش کشاورزی و دفاع از حقوق، منافع و مطالبات قانونی و صنفی شاغلین بخش، با ارتقای جایگاه حرفه‏ای بهره برداران و تعامل پویا و تاثیرگذار با دستگاه‏ها و سازمان‏های دولتی مرتبط، زمینه حضور فعال تشکل های مردم نهاد به عنوان نمایندگان کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی در مجامع سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و برنامه‏‌ریزی بخش کشاورزی در سطح کشور فراهم کنند.

وی افزود: با استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی بسترهای لازم برای عضویت حداکثری کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور در نظام صنفی کشاورزی فراهم آمده است.

معاون دفتر امور تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور عنوان کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان متولی حاکمیتی نظام های صنفی کشاورزی کشور به منظور تحقق و استقرار ساختار جدید نظام صنفی در قالب اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف کشاورزی، با تشکیل شورای راهبری و کمیته اجرایی با سازماندهی کارگروه‌های تخصصی در خصوص تدوین اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی اتحادیه‌های صنفی کشاورزی و اتاق‌های اصناف کشاورزی اقدام کرده است.

*اجرای پروژه‌های ماندگار توسط تشکل‌های بخش کشاورزی استان همدان

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان در این جلسه با بیان گزارشی از سیمای بخش کشاورزی استان همدان گفت: پروژه‌های ماندگاری توسط تشکل‌های بخش کشاورزی استان همدان در راستای توسعه بخش کشاورزی انجام شده است.

مجید مسلمی راد ادامه داد: احداث انبارهای فنی و مکانیزه با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال‌های اخیر، زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی، راه اندازی استارت آپ، کشت بافت گیاهی و... از اهم این پروژه‌ها بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه تبیین ساختار جدید نظام صنفی گفت: تشکیل اتحادیه‌های تخصصی صنفی و اتاق اصناف کشاورزی از مهمترین اتفاقات در بخش کشاورزی کشور است و نظام‌های صنفی کشاورزی به عنوان تشکل فراگیر مردم نهاد و کشاورز محور در مدیریت، ساماندهی، نظم بخشی کارهای کشاورزی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

مرتضی ادیب، معاون دفتر امور تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نیز در این کارگاه آموزشی ضمن تبیین و تشریح اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و فرآیند اجرایی استقرار آن در سطح کشور اظهار داشت: در ساختار جدید نظام صنفی کارهای کشاورزی، اصناف همگام با تحولات روز تلاش می‌کنند با تسهیل ارتباط بین بهره‌برداران و دولت، تأثیر و کارکرد خود را در بخش کشاورزی بهتر از گذشته ایفاد کرده و ضمن هویت بخشی به شاغلین و مشاغل بخش کشاورزی و دفاع از حقوق، منافع و مطالبات قانونی و صنفی شاغلین بخش، با ارتقای جایگاه حرفه‏ای بهره برداران و تعامل پویا و تاثیرگذار با دستگاه‏ها و سازمان‏های دولتی مرتبط، زمینه حضور فعال تشکل های مردم نهاد به عنوان نمایندگان کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی در مجامع سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و برنامه‏ریزی بخش کشاورزی در سطح کشور فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات