برپایی کنگره شعر اوره ک لر سرداری

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دلها،کنگره بین‌المللی شعر ترکی «اوره‌ک‌لر سرداری» در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۴۵۲۵
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

برپایی کنگره شعر اوره ک لر سرداری

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: این کنگره ادبی در راستای تولید محتوای آثار مکتب شهبد سلیمانی در دستور کار قرار گرفته است.

 امیر رجبی اظهار داشت: پیشگامی شعرای استان اردبیل در وصف قهرمان ملی، سردار دل‌ها در حوزه‌های مختلف مبنای کار قرار گرفته که به همین منظور در رشته‌های تجسمی آثار هنرمندانه و ارزشمندی ارسال شده که در این زمینه جریان تولید آثار هنری با موضوع مکتب شهید سلیمانی ادامه دارد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: نگاه برون‌مرزی و حضور شعرای مطرح کشور اعم از داغستان، روسیه، آذربایجان، ترکیه و قزاقستان در این کنگره حضور خواهند یافت که با بررسی آثار دریافتی شهید سلیمانی جایگاه ویژه‌ای در بین هنرمندان خارجی دارد که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

رجبی تصریح کرد: تولید نماهنگ مرد در میدان سال گذشته و تهیه مستند فرمانده با همرزمان حاج قاسم سلیمانی محقق شده و رونمایی از سرود زیبایی با نام «اوره‌ک‌لر سرداری» محقق شده که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است که در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت.

وی اظهار کرد: اشاعه مکتب شهید سلیمانی در بین کودکان و نوجوانان بیش از هر مسئله دیگری حائز اهمیت است که باید در این زمینه به تمامی اهداف خود جامه عمل پوشانده و با رفع مشکلات و موانع موجود در این زمینه گام برداشته و شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

ارسال نظرات