خبرهای داغ:
سردار رونده:

نفوذ شهید سلیمانی در جبهه مقاومت بی بدیل است/نفوذ در دل‌ها با اخلاص و اخلاق

شاهرود_مشاور اسبق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه نفوذ شهید سلیمانی در جبهه مقاومت قابل بیان نیست، گفت:او دیپلمات، فرهنگی، علمی و با تدبیر و بصیرت بود که در هر بخشی توانمندی داشت.
کد خبر: ۹۴۰۴۳۴۳
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

نفوذ شهید سلیمانی در جبهه مقاومت بی بدیل است/نفوذ در دل‌ها با اخلاص و اخلاقبه گزارش خبرنگار بسیج، سردار حسن رونده، در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، با اشاره به نفوذ شهید سلیمانی در جبهه مقاومت، اظهار کرد: اوایل شهادت حاج قاسم به دمشق سفر کردم، سوری‌ها عکس حاج قاسم را زده بودند که نوشته بود «این مرد هرگز تکرار نمی‌شود»، متوجه شدم که سوری‌ها هم شخصیت جامع حاج قاسم را درک کرده‌اند، اخلاق حاج قاسم باعث شد صفات ایشان که شاید کسی نشنیده باشد، در دل همه نفوذ کند.
همزمان شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم به مطالعه توجه زیادی داشت، افزود: یک بار در هواپیما به سمت سوریه با حاج قاسم بودیم، حاج قاسم کتاب شعری در پرواز با خود داشت، او کتاب گرگ فریدون مشیری را خواند، من می‌خواستم با ایشان صبحت کنم که دیدم همین جور در حال ادامه خواندن شعر است، همین مطالعه حاج قاسم باعث‌شده بود که همیشه حرف‌های جدید داشته باشد، حاج قاسم نبوغ خاصی داشت و کتاب‌های اخلاقی بسیاری مطالعه می‌کرد.
او با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حاج قاسم که خلاقیت در برداشت از روایات و آیات بود و گاهی هم در جلسات آن را مطرح می‌کرد، گفت: ارتباط ایشان با کتاب بسیار عمیق بود و درباره آن باید کتاب‌هایی‌نوشته شود، علاوه بر این، بر انتقال مفاهیم به دیگران هم توجه داشت و از فهم دیگران هم برای کارهایش استفاده می‌کرد.
رونده با اشاره به اینکه معمولاً مسایل شرعی را خود حاج قاسم متذکر می‌شد، افزود: توجه ویژه و حمایت سردار از برنامه‌هایی که بوی معنویت می‌داد، بسیار قابل توجه بود، دوره‌های بصیرت برگزار می‌شد، حاج قاسم به ۱۲۰ هزار نفر در روز ناهار می‌داد و شاید سخت‌ترین دوران مالی نیروی قدس بود، آن‌موقع هم بحث بصیرت را ترک نمی‌کرد و کلاس می‌گذاشت تا در هر شرایطی نیروها، قدرت و استقامت داشته باشند.
مشاور اسبق فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های حاج قاسم پیگیری ایشان بود، تصریح کرد:فردی دیپلمات، فرهنگی، علمی و با تدبیر و بصیرت بود که در هر بخشی توانمندی داشت.
او به مردم داری حاج قاسم اشاره کرد و گفت: آخر وقت هر روز حاجی عریضه‌ها را می‌خواند و دستور روی آن می‌داد، کدام فرمانده لشکری چنین کار‌هایی می‌کند؟ او در کنار کار‌های نظامی، به مشکلات هم رسیدگی می‌کرد و از این طریق، مناطق به خاطر وجود سردار سلیمانی فعال می‌شد، سبک فرماندهی و مدیریت، اخلاق و شهادت‌طلبی حاج قاسم واقعاً مثال زدنی است و هرچه در ذهن امام و رهبری بود، عملیاتی کرد، او اول در خودش بعد در مجموعه زیردستش این اقدامات را به نتیجه رساند.
رونده با بیان اینکه حاج قاسم عاشق شهادت بود، گفت: ایشان دعا کرد در یک سخنرانی که خدایا ما را به جمع دوستان شهیدمان برسان، من بلند گفتم‌: الهی آمین، بعد از پایان جلسه آنقدر سردار خوشحال شد که مرا در آغوش کشید، حاج قاسم شهادت را حیات ابدی می‌دانست و حتی در وصیت‌نامه‌اش هم به آن اشاره کرد.
همرزم حاج قاسم با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) افراد را به سه دسته تقسیم کرده بودند؛ مومنین، کافرین و منافقین که بین مومنین و دو دسته درگیری ایجاد می‌شود و تا ظهور حق این درگیری وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این امر مفاهیمی مثل جهاد و شهادت معنا می‌یابد. حاج قاسم همه کار را جهاد می‌دید. وقتی دمشق می‌آمد برای فلسطینی‌ها هدیه می‌آورد. بسته‌های پسته و گز تهیه می‌کرد و به آبدارچی احمد جبرائیل هم هدیه می‌داد و فرقی بین افراد قائل نمی‌شد. این ویژگی‌ها او را حاج قاسم محبوب دل‌ها کرده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار