خبرهای داغ:
الهیان خبر داد؛

طرح حمایت از گروه های جهادی در دستور کار مجلس/ مردم سوریه امنیت خود را مرهون زحمات شهید سلیمانی می دانند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: طرح حمایت از گروه‌های جهادی در دستور کار مجلس است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند، قانونی برای حمایت از گروه‌های جهادی بابت خدمت رسانی به مردم وضع می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۴۱۹۳
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز پیش همایش عزت ملی و روابط خارجی در سالن شهید سلیمانی مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) برگزار شد.


این مراسم با حضور ابراهیم متقی تحلیلگر مسائل سیاسی، محسن پاک آئین سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان و زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همراه بود.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی را دارم.

وی با بیان این که مکتب شهید سلیمانی به یک ملت خاص تعلق ندارد، ادامه داد: سردار خصوصیتی داشتند که عمق حکمت و معرفت حضرت امام راحل (ره) را گرفتند. شواهد زیادی داریم که سردار در عملکرد خودشان رویکرد حضرت امام را در عمل به کار گرفتند.

الهیان یکی از مولفه ها‌ی شهید سلیمانی را مردم باوری خواند و گفت: شهید سلیمانی مردم باوری را سرلوحه عملکرد خود قرار داد، همانطور که مقام معظم رهبری هم بار‌ها تاکید کرده اند که مردم به میدان بیایند و از ظرفیت مردم استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سردار سلیمانی تلاش کردند که گره‌های مختلف مردم  را به دست خودشان بازکنند.

وی مطرح کرد: بسیج یکی از بزرگترین سازمان‌های مردمی است که در دنیا منحصر به فرد است. شهید سلیمانی تلاش می‌کرد که نمونه‌ای مثل بسیج در کشور‌های منطقه ایجاد کند و همین شاه کلید باعث شد که مقابل داعش بایستد و داعش را از عراق و سوریه براند.

الهیان ادامه داد: در سوریه وقتی با مردم سوریه صحبت می‌کردیم و اسم سردار سلیمانی می‌آمد اشک در چشمان مردم می‌آمد. مردم سوریه امنیت خود را مرهون زحمات سردار سلیمانی و حمایت‌های امام خامنه‌ای می‌دانستند.

نماینده مردم تهران با بیان ایندکه چتر حمایت سردار فقط شامل شیعیان نبود، خاطرنشان کرد: ایشان چتر حمایت خود را فراگیر کردند و توانستند مولفه تمدن نوین اسلامی را پیاده سازی کنند.

وی افزود: گام دوم انقلاب مولفه‌های اساسی مثل امید، نشاط، نگاه به آینده و نگاه به جوانان را دارد. سردار سلیمانی با امید به آینده و باور به ظرفیت جوانان توانست که هژمونی غرب را بشکند.

الهیان تصریح کرد: اگر بتوانیم مکتب شهدا را به درستی نمایش دهیم، این مکتب این ظرفیت را دارد که می‌تواند روبروی تمدن غرب قد علم کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: شهید سلیمانی گام اول انقلاب را برداشت و با عملکرد خود توانست برای جوانان ما یک اعتماد به نفس ملی ایجاد کند که جوانان ما بتوانند گام دوم انقلاب را بردارند.

وی با اشاره به این که بسیج یکی از بزرگترین سازمان‌های مردمی است، یادآور شد: کشور‌های مختلف مثل چین به دنبال این بودندکه ببیند سازماندهی مثل بسیج چه نوع الگویی است و چه زوایایی دارد.


الهیان از بررسی طرح حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در مجلس خبر داد و گفت: طرح حمایت از گروه‌های جهادی در دستور کار مجلس است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند، قانونی برای حمایت از گروه‌های جهادی بابت خدمت رسانی به مردم وضع می‌شود.


نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: از وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها انتظار داریم که این ظرفیت‌های مردمی را به کار بگیرند و تلاشمان این است که قانون حمایت از سازمان‌های مردم نهاد را به تصویب برسانیم.

وی در پایان افزود:طرحی را در مجلس با عنوان "مکتب شهید سلیمانی" ارائه داده اییم که به زودی وصول خواهد شد تا دستگاه‌ها در راستای مکتب شهید سلیمانی نیرو‌های خود را به خدمت بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار