وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم در یزد بیان کرد؛

«ولایت مداری» رمز پیروزی انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های استکبار

متکی وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم با اشاره به عزم جدی ملت عراق برای خروج آمریکایی‌ها، گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی ولایت‌مداری است.
کد خبر: ۹۴۰۳۲۷۰
|
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم صبح امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که در مسجد روضه محمدیه برگزار شد، با اشاره به انقلاب‌ها و نهضت‌های شکل گرفته در جهان و نابودی آن‌ها پس از چندین سال، گفت: زمانی که به انقلاب‌ها در جهان بنگریم و سرنوشت آن‌ها را در نظر بگیریم، می‌بینیم که انقلاب اسلامی با چه عظمتی توانسته مسیر به‌حق خود را بیش از چهل سال بااقتدار طی کند.

وی اظهار داشت: در طول چهل و دو سال گذشته توطئه‌های بسیاری برعلیه جمهوری اسلامی از سوی دشمن صورت پذیرفت و همه آن‌ها با شکست مواجه شد، ولی اگر یکی از این موارد در یکی از کشور‌ها رخ می‌داد، می‌توانست نابودی آن‌ها را رقم بزند.

متکی با بیان اینکه دشمن که گمان می‌کرد و شعار می‌داد که همه ملک جهان تحت سلطه ما است باید به وضعیت کنونی خود بنگرد، افزود: امروز همه زرادخانه‌ها، طراحی‌ها و لشکرکشی‌ها بعد از ۲۰ سال با شکست و افتضاح به پایان رسید و باید از این کشور‌ها خارج شوند.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم با تأکید بر اینکه امروز ملت عراق مصمم به خروج آمریکایی‌ها از عراق هستند، اظهار داشت: وضعیت آمریکایی‌ها در دو سال اخیر و پس از حرکت ناجوانمردانه و به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به راحتی قابل تحلیل است که به چه وضعیت اسفناکی دچار شده‌اند.

وی با بیان اینکه افول آمریکایی‌ها از سال‌ها پیش آغاز شده است، اذعان کرد: امروز آمریکایی آنچه را که می‌خواهند نمی‌توانند محقق کنند و در بسیاری از موارد هم با شکست مواجه شده‌اند که نمونه بارز آن خروج از افغانستان به شکل خفت‌بار و ننگین بود.

متکی اضافه کرد: این فرازونشیب‌ها و تاریخ بیش از چهار دهه گذشته را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که در تاریخ چهل‌سالگی انقلاب، مسئول آمریکایی گفت که ایرانی‌ها چهل‌سالگی انقلاب را نمی‌بینند و مقام معظم رهبری همزمان بیانیه گام دوم انقلاب را صادر و نقشه راه چهل ساله دوم انقلاب را بیان کردند.

انقلاب اسلامی به راحتی به اینجا نرسیده است

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به راحتی به چهل و دو سالگی خود نرسیده و آنچه را که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در سالیان سال به آن دقت، نظارت و همت گذاشتند و کشور را برمبنای عدالت، مبتنی بر قانون و مبتنی بر مراجعه به آراء مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور اداره کردند و باقدرت به سمت پیشرفت سوق دادند.

وی با اشاره به اینکه فتنه گران در انتخابات ۸۸ با مردود شماردن انتخاباتی که ۱۳ میلیون نفر در آن شرکت کردند، به‌نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران خیانت کردند، افزود: حماسه ۹ دی نماد بصیرت ملت بیدار ایران اسلامی بود که به‌خوبی به فتنه گران پاسخ داد.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم، گفت: کشته‌سازی، هماهنگی با رسانه‌های بیگانه، جلب رضایت دشمنان نظام کم گناهی نیست که فتنه گران در انتخابات سال ۸۸ انجام دادند.



متکی شکوه تشییع جنازه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی‌ماه را از دیگر نماد‌های بصیرت سیاسی و انقلابی ملت ایران دانست و بیان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی ولایت‌مداری است.

وی تصریح کرد: نارضایتی مردم از ناکارآمدی مسئولان هیچ‌گاه پای ارزش‌های والای نظام اسلامی گذاشته نشده و مردم همیشه بیدار ایران اسلامی همیشه پای کار نظامند.

در مذاکرات خارجی هیچ اعتمادی به طرف خارجی نیست

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم در ادامه با بیان اینکه در مذاکرات خارجی هیچ اعتمادی به طرف خارجی نیست، خاطرنشان کرد: کار دیپلماسی مذاکره در چارچوب اهداف و ارزش‌های تعیین شده است.

متکی با بیان اینکه دولت سیزدهم نشان داده که ما با مذاکرات هیچ مشکلی نداریم، ولی همه کشور را با مشکلات گره نمی‌زنیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که اقتصاد کشور نباید شرطی شود متأسفانه دولت روحانی آن طور که باید به این مهم توجهی نکرد و با شرطی کردن اقتصاد کشور مذاکرات را باخت.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که آمریکا در بدترین شرایط چند دهه گذشته خود است، گفت: مذاکره با ایران می‌تواند تنها برگ برنده بایدن باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار