خبر خوش یک‌ نماینده برای کارکنان و کارگران؛ «از حذف شرکتهای پیمانکاری، تا رسمی شدن نیروهای قرار دادی»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید، با وجود استنکاف چند ماهه دولت در ارائه طرح ساماندهی استخدام کارکنان و کارگران، تمامی بندهای این برنامه در کمیسیون تصویب شد و اکنون در نوبت صحن(برای نهایی شدن) قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۰۳۱۴۱
|
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

"علی اکبر بسطامی"، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بسیج، از نوبت طرح ساماندهی استخدام کارکنان و کارگران شرکتی، به صحن علنی پارلمان در هفته آتی خبر داد و گفت: یکی از اهداف برجسته این برنامه، قطع دست شرکتهای پیمانی و سازمانهای واسطه ای بود تا کارگرانی که سالهای سال مورد ظلم واقع شده اند از این اقدام بهره مند شوند و خوشبختانه با طی کردن مراحل نهایی و تصویب این طرح در کمیسیون متبوع، اکنون منتظر تصمیم و پاسخ دیگر نمایندگان هستیم.

وی تصویب این لایحه را شاهکارترین طرح مجلس یازدهم برشمرد و تاکید کرد: مجلس و دولتی که منادی عدالت هستند، باید با تایید این طرح کنار بیایند و امنیت شغلی را برای این قشر عزیز و عظیم جامعه به ارمغان بیاورند.

این نماینده در توضیح بیشتر جزئیات این طرح تصریح کرد: کارکنانی که بعنوان نیروهای حاکمیتی کار کرده اند مستثنی از این مسئله هستند، اما نیروهایی که در قالب شرکتها طی این سالها خدمت کرده اند، مجدداً جذب همان سازمان (به صورت قرار داد معین و نهایت رسمی)خواهند شد.

بسطامی، همچنین در مورد نیروهایی که خارج از این چهارچوب هستند گفت: این نیروها نیز به عنوان نیروی کار همان‌ سازمان و شرکت واسط وجود ندارند.

نماینده ایلام، به کار شکنی دولت در ارائه این طرح به مجلس اشاره کرد و افزود: دولت دو سه ماهی در این راستا استنکاف ورزید، اما کمیسیون مصرانه پیگیر این قضیه شد و پس از کش و قوس های زیاد با مسئولان اجرائی، نماینده کارگران در حوزه های بخش خصوصی و خودِ مجلس، تمامی بندهای این طرح را تایید و تصویب کرد.

بیکاری، عامل اصلی چالش حاشیه نشینی و افزایش مهاجرت 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی و عملکرد وزیر کار، در طی 6 ماه کاری توضیح داد: این وزارتخانه تا کنون ایده های بسیار مطلوبی را در مورد اشتغال ارائه کرده است و به نظر من آقای عبدالملکی شروع هدفمندی و مثبتی داشته اند. تصور نماینده های مجلس هم نسبت به عملکرد وزیر مربوطه از حیث برنامه های نرم افزاری، برنامه محوری و ایجاد اشتغال قابل قبول است. 

«او در عین حال تاکید کرد: ایراداتی که جامعه ما با آن سر در گریبان می باشد این است که طرح درستی از شاغل و بیکار نداریم، به همین دلیل مشکلات ناشی از موارد فوق باعث افزایش تورم، سوق مردم به حاشیه نشینی استانها و مهاجرت از کشور برای رویای کار ایده آل می شود.»

بسطامی در خاتمه، با ابراز نگرانی از فزونی پیری جمعیت در کشور، خواستار ایجاد شغل و رفع بیکاری شد و خاطر نشان کرد: با وجود کاسته شدن آمار بیکاری، مسئولان شغلی برای مردم ایجاد نکردند و از این رو میل جوانان به ازدواج پائین و پیری جمعیت طغیان کرده است، که وزارت کار و مسئولان ذیربط باید سریعتر به این عرصه ورود و برای ایجاد اشتغال مولد، پایدار و اثرگذار اقدام کنند.

انتهای پیام//

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار