خبرهای داغ:
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور؛

فعالیت بیش از ۵۰۰ مرکز یادگیری محلی در سطح کشور

خاکزاد با اشاره به مراکز یادگیری محلی فعال در سطح کشور اضافه کرد: در سطح کشور بالغ بر ۵۰۰ مرکز یادگیری محلی فعال هستند. این مراکز فرصت مناسبی برای ایجاد عدالت آموزشی است.
کد خبر: ۹۴۰۳۰۲۵
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

قزوین_ احمد خاکزاد، معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در حاشیه سفر یک روزه به قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد: نهضت سوادآموزی پس از صدور فرمان امام راحل دستاوردها و فعالیت های متنوعی را طراحی و به اجرا درآورده است که ماحصل این امر را می توان در کاهش وضع مطلق بیسوادی مشاهده کرد.

وی گفت: کاهش قدر مطلق بیسوادی از حدود ۵۲ درصد در سال ۵۵، امروز به حدود ۹۰ درصد در سطح کشور رسیده و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال برآوردهای ما نشان می دهد که بالغ بر ۹۷ درصد این طیف سنی در سطح کشور باسواد هستند.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار کرد: در ادامه امر سوادآموزی ما با محدودیت ها و چالش های زیادی مواجه بودیم که یکی از آنها که مهمترین آنهاست این بود که مخاطبین سوادآموزی به دلیل تعارض نقش ها و مسوولیت هایی که در جامعه دارند، زمان کافی برای حضور در کلاس سوادآموزی ندارند.

خاکزاد عنوان کرد: لذا همین امر موجب عدم حضور در عرصه سوادآموزی آنها شده و این موضوع هر روز بیشتر نمایان می شود که در کنار کاهش قدر مطلق بیسوادی و پراکندگی بی‌سوادان موجب ایجاد مشکلاتی در ارایه خدمات به سوادآموزان می شود.

وی افزود: از سوی دیگر ما با این موضوع مواجه هستیم که سواد به عنوان یک مهارت، اگر به کار گرفته نشود ماندگاری چندانی ندارد. بررسی ها بیانگر این اصل این که سواد، شش ماه بعد از فراگیری سوادآموز ماندگار است و این در حالی است که پدیده نو بیسوادی ما را تهدید می کند. متاسفانه به دلیل غنی نبودن محیط زندگی مخاطبین، بسیار با این موضوع مواجه هستیم.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در ادامه تصریح کرد: لذا در راستای بهبود شرایط مراکز یادگیری محلی را بعنوان یکی از الگوهایی که بتواند به ماندگاری سطح سواد و غنی سازی محیط زندگی، تسهیل دسترسی مخاطبین به فرصت های آموزشی را پیگیری کردیم.

خاکزاد با اشاره به مراکز یادگیری محلی فعال در سطح کشور اضافه کرد: در سطح کشور بالغ بر ۵۰۰ مرکز یادگیری محلی فعال هستند که تعداد ۹ مرکز در استان قزوین فعال می باشند. این مراکز فرصت مناسبی برای ایجاد عدالت آموزشی است.

وی بیان کرد: هر یک از این مراکز یادگیری محلی حداقل ۵۰ نفر را تحت پوشش آموزش سوادآموزی قرار می دهند و مجموعه ای از آموزش های مورد نیاز مخاطبین کم سواد و بیسواد را برای افراد ارائه می دهند.

خاکزاد عنوان کرد: در تلاش برای جامع پذیری بیشتر در عرصه سوادآموزی هستیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار