استاد حوزه و دانشگاه:

موج شیفتگی و ارادت مردم به سردار سلیمانی تمامی ندارد

حجت‌الاسلام ابویی گفت: در طول تاریخ ملت ایران شهید سلیمانی در جایگاهی برتر از سایر قهرمانان ملی و مذهبی خواهد درخشید.
کد خبر: ۹۴۰۲۸۴۴
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: موضوع تعلق خاطر ملی به شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی ریشه معنوی دارد که ناشی از اعتقادات و معارف دینی ما است.

وی افزود: انسان‌ها همه در فطرت الهی خلق شده‌اند و در سرشت همه انسان‌ها خوبی‌ها و نیکی‌ها و همه آنچه که بشر می‌پسندند قرار داده شده است و در واقع خداوند انسان را بر فطرت معنوی خلق کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: لذا در همه جوامع انسان‌ها وقتی آن تجلی معنویت را می‌بینند خواه ناخواه دلداده آن می‌شوند به طوری که هر انسانی به بشیریت خدمت کند و به عنوان یک انسان صادق و خدمتگذار مطرح باشد جامعه‌ی سالم و جامعه‌ای که در مسیر فطرت حرکت می‌کند با او انس می‌گیرد و او را می‌پذیرد.

ابویی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی آنچه را که در فطرت بشر است در وجود خودش متجلی کرد و هنر حاج قاسم این بود که همه خوبی‌ها و نیکی‌ها را صادقانه به جامعه عرضه کرد.

وی بیان کرد: مدعیان این عرصه زیاد هستند و برخی شعار خوب می‌دهند، اما کسانی که ناخالصی و دورویی دارند و دنبال منافع خودشان هستند، چون همراه با فطرت بشری نیست فطرت بشری آن‌ها را پس می‌زند هرچند ممکن است مدتی به آن‌ها تمایل نشان دهد، اما زمانی که حقیقت عیان شود جامعه حساب خودش را جدا می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شهید سلیمانی نماد یک‌رنگی، صفا، صمیمیت، خلوص نیت، ارائه خدمت صادقانه و انس با عموم طبقات ملت از هر قشر و نحله فکری است. حتی حاج قاسم حتی با کسانی که ممکن بود با اندیشه و تفکر او همراهی نداشته باشند هم صادق و نسبت به آن‌ها دلسوز بود.

ابویی تأکید کرد: وقتی این همه نیکی و خوبی را سردار سلیمانی به صحنه اجتماع وارد کرد و مردم متوجه شدند که او همه هستی خودش را در طبق اخلاص گذاشت برای منفعت جامعه و سربلندی ایران و برای عزت و موفقیت میهن؛ آن وقت تمام اقشار ملت احساس کردند پاره‌ای از وجود خودشان را از دست دادند و لذا موج وسیع و بی‌نهایتی از احساسات افکار عمومی از دو سال قبل آغاز شد و این موج تمامی ندارد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ ملت ایران شهید سلیمانی در جایگاهی برتر از سایر قهرمانان ملی و مذهبی خواهد درخشید و ریشه این عظمت در اخلاص حاج قاسم و دلدادگی او به خداوند است و رمز و راز آن به عمق ارادت او به اهل بیت علیهم‌السلام و اخلاص و تقوای وی برمی گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار