در آستانه ایام شهادت صدیقه کبری (س)

پیشکش مردم شریف شهرستان زرندیه به سرداب مقدس حضرت صاحب الزمان (عج)

مسئول ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی با تاکید به اینکه در طول تاریخ همواره شاهد آبادی، بازسازی و عمران بیوت الهی بوده ایم؛ خاطرنشان کرد: آثار هنر ایرانی در تمامی حرم های مطهر وجود داشته و به یاری خداوند این پیشکش به آستان با عظمت امام زمان(عج) ارائه می شود.
کد خبر: ۹۴۰۲۴۰۴
|
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از زرندیه ، همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم استقبال و بدرقه نیم ضریح مطهر سرداب امام زمان (عج) در امامزاده سید منصور شهر مامونیه و با حضور مسئولین و جمع پرشور دلدادگان به آستان آل ا... برگزار شد.

در این مراسم صفریان مسئول ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی با بیان اینکه یکی از آرزوهای مراجع اعظام،  مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی این بوده که همواره شاهد آبادانی و رونق در حرمین عسکریین باشیم اظهار داشت: بحمدالله امروز این امر مهم تحقق یافته و اعتاب مقدسه و بویژه حرمین عسکریین هر ساله شاهد حضور پر شور زائران و عاشقان اهل بیت (ع) هستند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی با تاکید به اینکه در طول تاریخ همواره شاهد آبادی، بازسازی و عمران این بیوت الهی بوده ایم؛ خاطرنشان کرد: آثار هنر ایرانی در تمامی حرم های مطهر وجود داشته و به یاری خداوند این پیشکش به آستان با عظمت امام زمان(عج) ارائه می شود.

صفریان با اشاره به اینکه مدت مفید ساخت این سازه 4 ماه بوده است گفت: با تلاش های بیش از 30 استاد کار در هنر های مختلف و از مرحله طراحی و مهندسی تا درود گری و قلم زنی، ریخته گری، ماشین کاری، پولیش کاری، خاتم کاری، خطاطی، آبکاری، مونتاژ و دمونتاژ عملیات ساخت این نیم ضریح با وسواس خاص و با اخلاص تمام صورت گرفته است.

وی طول عمر مفید این سازه را 400 سال عناون کرد و افزود: بیش از 152 کیلوگرم نقره،  86.6 کیلو طلای 24عیار و حدود یک متر مکعب چوب مخصوص در ساخت این سازه به کار رفته است.

صفریان با اشاره به برنامه ریزی برگزاری مراسم استقبال و بدرقه در سطح استان مرکزی گفت: با برگزاری با شکوه این مراسمات به یاری خداوند بار دیگر  برگ زرینی از مراتب عشق و ارادات و ولایتمداری مردم استان مرکزی رقم خواهد خورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار