در نشست شورای مرکزی بسیج اساتید کشور مطرح شد:

نقش بسیج اساتید هدایت و فرماندهی است / بسیج استادان باید فرا اقشاری دیده شود

نشست شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور با حضور سردار شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغی ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت همراه صبح امروز در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۸۶
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، در ابتدای این نشست محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و محمدرضا ابن‌الدین حمیدی قائم‌مقام این سازمان گزارشی از عملکرد سازمان بسیج اساتید را ارائه کردند.

همچنین جلیل دارا مسئول بسیج اساتید تهران بزرگ نیز گزارشی از عملکرد استادان بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ ارائه نمود. سپس تعدادی از اعضای شورای مرکزی نهضت استادی بسیج مطالبی را در جهت ارتقای کمی و کیفی سازمان بسیج اساتید مطرح نمودند.

مردانی

در ادامه سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گزارشی ازفعالیت‌های بسیج مستضعفین و طرح اعتلای بسیج و تشکیل جلسات ستاد کل در رابطه با این نهاد ارائه کرد. 
وی در ادامه از ضرورت تشکیل هسته‌های علمی در دانشگاه‌ها و دغدغه مقام معظم رهبری در این خصوص سخن گفت و بسیج را پاره تن مردم و مایه امید انقلاب دانست.

سردارشکارچی گفت: بسیج، یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی بوده و نود درصد توان دفاعی کشور در بسیج است.

وی همچنین به برخی مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و از فقدان روحیه انقلابی در برخی مسئولان و مدیران دانشگاهی گلایه کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: امید انقلاب به بسیج استادان است چرا که مدیر انقلابی محصول یک دانشگاه انقلابی است.

سردار شکارچی سپس از ضرورت استقرار تفکر انقلابی در دانشگاه‌ها سخن گفته وبا تاکید بر لزوم جهاد علمی، فرهنگی و سیاسی، عنوان کرد: بسیج اساتید در طرح اعتلا جای پای محکمی دارد. 

در ادامه سردار اسدالله بادفر مسئول بسیج ستادکل نیروهای مسلح  بیان کرد: انتظار از بسیج کارمندی، دانشجویی، استادی و بسیج علمی اسلامی کردن دانشگاه است. 

وی همچنین از لزوم هم‌افزایی و ایجاد ارتباط موثر میان اقشار مختلف سخن گفت و خواستار هم‌افزایی از طریق ایجاد رابطه سیستمی در جهت همکاری‌های بیشتری اقشار تخصصی شد.

نشست

سردار حیدری معاون عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی از بسیج اساتید را کمک به مدیریت کلان کشورعنوان کرده و از ضرورت تشکیل بانک اطلاعات شبکه نخبگانی سخن گفت.

وی ماموریت بسیج اساتید را ماموریتی راهبردی - عملیاتی عنوان کرد و گفت: نیازمند یک شبکه قوی جهاد تبیین هستیم. بسیج اساتید جایگاه آموزشی، مهارتی، دانشی و بینشی بالایی دارد و فرماندهی جنگ نرم را عهده دار است.

سردار حیدری بسیج اساتید را محل پرورش حکمرانان آتی دانسته و افزود: نقش بسیج اساتید، هدایت و فرماندهی بوده و این نقش باید فرا اقشاری دیده شود.

وی پیشنهاد کرد؛ در جهت تمهید اثربخشی بالا و تقویت نقش راهبری، بسیج اساتید مستقیما زیر نظر فرماندهی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار