امام‌جمعه شهرقدس:

حمایت از مطالبه‌گران، یکی از مصادیق عدالت و روشنگری است

اولین جلسه نقد و گفتگوی نخبگانی به میزبانی نهاد نمازجمعه کشور و با موضوع "نماز جمعه و مطالبه گری" برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۷۹
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام رضا جوکار، در این نشست، جایگاه مطالبه‌گری را در نهاد امامت جمعه بسیار مهم دانست و گفت: عدالت از شرایط امام جمعه است، بنابراین نهاد امامت جمعه، خود را ملزم به رعایت این اصول می‌داند.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق عدالت و مطالبه‌گری، حمایت از مطالبه‌گران است. روش مطالبه‌گری امام جمعه متفاوت است و اینکه برخی فکر کنند که امام جمعه باید هر هفته در خطبه نماز جمعه تاخت و تاز داشته باشد، این یک تعریف ناقص است. رایزنی با مسؤولان، قبل از استفاده از تریبون نماز جمعه یکی از وظایف ائمه جماعات به شمار می‌رود.

حجت الاسلام جوکار، با بیان اینکه عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری از مسئولان، در نهاد امامت جمعه، شکل‌های مختلفی دارد، ادامه داد:  یکی از آن‌ها مطالبه‌گری به شکل حضوری است و امام جمعه، قبل از طرح برخی مسائل در تریبون، رایزنی‌های لازم را با مسئولان در فضای آرام، به صورت خصوصی انجام می‌دهد، اگر این مطالبه‌گری محقق شد، در فضای نمازجمعه از آن مسئول تقدیر می‌شود.

امام جمعه شهر قدس گفت: یکی از مصادیق این مطالبات در شهر قدس، عدم سکونت مسئولان در شهرستان و عدم استقرار برخی ادارات در این منطقه بود. به همین دلیل، مسئولان در جریان مشکلات مردم قرار نمی‌گرفتند که با پیگیری‌های صورت گرفته، این موضوع تا حدودی محقق شد.

او افزود: به محض استقرار فرماندار جدید، از وی درخواست کردیم تا با تأسیس اداره هلال احمر در شهرستان موافقت کند و این هفته، شاهد افتتاح دفتر هلال احمر در شهر قدس خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان تأکید کرد: البته مطالبه‌گری در اصل، باید از طرف مردم در اجتماع صورت بگیرد، یعنی باید فرهنگ‌سازی به‌گونه‌ای باشد که مردم مطالبه‌گر عمومی باشند و این موضوع نیاز به ساز و کار خاص خودش دارد.

او با اشاره به افزایش حضور مردم و به خصوص جوانان در نمازجمعه اظهار کرد: امروز برخلاف تمام مشکلات و مسایل، حضور مردم در نمازجمعه بیشتر شده است.

خطیب جمعه شهر قدس گفت: بنده در تریبون‌ نمازجمعه، سخنران پیش از خطبه‌ها را از جوانان قرار می‌دهم و در بسیاری از موارد برگزارکنندگان نماز جمعه در شهر قدس جوانان هستند. همچنین پس از برگزاری مجدد نمازجمعه در شهرقدس، هر هفته نشستی را بدون واسطه با حضور جوانان برگزار می‌کنم و در این جلسات، مطالبات جوانان را می‌شنوم. 

حجت الاسلام جوکار تصریح کرد: گروه‌های مختلفی در فضای مجازی مطالبه‌گر هستند و بنده حامی و حمایت کننده این گروه‌های مطالبه‌گر هستم.

انتهای پیام//

ارسال نظرات