خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) آبیک؛

فتنه ۹ دی با اصل ولایت پذیری ملت آگاه، خنثی شد

حجت الاسلام حسین پور گفت: اصل ولایت، موجب انسجام آحاد مردم در هر شرایطی است و ملت شریف به اصل ولایت و ولایتمداری اعتقاد قلبی دارند.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۴۵
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

قزوین_به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام نورالله حسین‌پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) آبیک، ضمن گرامیداشت ایام الله ۹ دی بیان کرد: ۹ دی بعنوان ایام الله تعبیر می شود. علت این است که در آن روز فتنه بزرگی از کشور عزیزمان رفع شد که دشمنان نسبت به این فتنه امیدوار بودند.

وی افزود: دشمنان به این نتیجه رسیده بودند که با این فتنه کار جمهوری اسلامی ایران تمام می شود اما با بصیرت و آگاهی مردم این فتنه بزرگ خنثی شد. لذا ما از آن تعبیر به ایام الله می کنیم که یکی از راهبردهای اساسی قرآن می باشد که انسان نسبت به ایام الهی و روزهایی که نعمت به انسان داده شده است توجه کند که توجه به این موارد موجب نشاط و امید در جامعه می شود.

حجت الاسلام حسین پور متذکر شد: در فتنه ۸۸ دشمنان تلاش زیادی کردند که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند. فتنه ای که بر ترکیب چانه زنی توسط نخبگان سیاسی فتنه گر و فشار توسط بدنه اجتماعی طرفداران فتنه مبتنی بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) آبیک خاطر نشان کرد: دشمنان هم در داخل و هم در بیرون از کشور تلاش‌های فراوانی می کردند که این فتنه را با طراحی های اساسی پیش برده و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند. بزنگاه مهمی در این فتنه وجود داشت که یکسری خواص جامعه محک زده شدند و متاسفانه شاهد مردود شدن برخی نخبگان و خواص سیاسی جامعه بودیم. علت مردودی این طیف، عدم درک این نکته مهم بود که اصل ولایت، موجب انسجام آحاد مردم در هر شرایطی است و ملت شریف به اصل ولایت و ولایتمداری اعتقاد قلبی دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸ تعبیری به این محتوا داشتند که عمارها کجا هستند ولی خواص توجهی به این امر نداشتند و در فتنه واقعا تشخیص حق از باطل نیز کار سختی است. در طول ادوار تاریخ اسلام در بسیاری از موارد که خواص نسبت به ولایت‌مداری سست شدند و توجه آنها نسبت به ولایت کمرنگ شد آسیب های فراوانی با جامعه وارد شده که نمونه آن در جنگ صفین بود که رزمندگان حق تا یک قدمی پیروزی حرکت کرده بودند اما با یک فتنه، متاسفانه خواص فریب خوردند و منجر به شکست شد.

حجت الاسلام حسین پور متذکر شد: ما باید نسبت به ۹ دی و ارزش روز ۹ دی توجه کنیم که مردم ولایت مدار عامل پیروزی بر این فتنه شدند و آگاهی مردم باعث شد که این فتنه خنثی شود.

حجت الاسلام حسین پور در پایان گفت: دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک در ایام الله ۹ دی برنامه هایی را جهت بصیرت افزایی تبیین کرده که ۱۴ برنامه شاخص در شهرستان آبیک برگزار می شود و ۲۵ برنامه در سطح پایگاه های شهرستان ابیک اجرا می شود. که چهار نشست مجازی و برگزاری رزمایش ثامن از جمله برنامه های هفته بصیرت در شهرستان آبیک است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار