خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

حضرت زهرا(س) اولین مدافع ولایت در ابعاد مختلف است

حجت الاسلام معبودی گفت: در بعد سیاسی و اجتماعی اولین کسی که از ولایت دفاع کرد حضرت زهرا (س) بود.
کد خبر: ۹۴۰۱۶۸۸
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، از حوزه علمیه آوج دیدار کرد.

حجت الاسلام معبودی در حاشیه این دیدار ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به اهمیت نقش روحانیت در بصیرت افزایی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: نقش روحانیت در بیداری جامعه نقشی اساسی و پر اهمیت است که این مهم تنها از راه تقوا و داشتن آگاهی از مسائل روز محقق خواهد شد.

وی به نقش حساس روحانیت در تبیین حقیقت تقوا و دوری از گناهان در جامعه اشاره کرد و گفت: سخنان روحانیان و مبلغان دینی در منابر و مساجد می‌تواند یک فرد را از دامن گناهان و آلودگی‌ها به سمت پاکی و طهارت سوق دهد.

حجت الاسلام معبودی به ضرورت آگاهی و هوشیاری مبلغان دینی در پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان تاکید کرد و افزود: روحانیون و مبلغان دینی باید با تشریح صحیح مبانی اخلاقی، اصول دینی و کرامت انسانی بتوانند این برجستگی‌ها را در جامعه نهادینه کرده و در تبلیغ و ترویج آنها پیشقدم باشند.

وی با اشاره به الگوی ولایت مداری حضرت صدیقه کبری (س) گفت: این الگو می تواند روشن کننده راه برای شیعیان و محبان حقیقی آن ذوات مقدسه باشد.

حجت الاسلام معبودی در ادامه عنوان کرد: حضرت زهرا (س) با آن رفعت مقام و مرتبه که پیامبر(ص) بارها زبان به مدح آن حضرت گشوده و در شأن آن بانوی بزرگوار تعابیری مانند مُهجَتی«خون قلب من» و نُورُ عَیْنِی‏«نور چشم من»، فرموده‌اند باز هم می‌بینیم که آن شفیعه محشر در مقابل پدر عظیم الشأن و همسر والا مقامشان که ولیّ خدا بودند، با تواضع کامل برخورد کرده و فرامین آن بزرگواران را به طور کامل اجرا می‌نمودند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: در بعد سیاسی و اجتماعی نیز اولین کسی که از ولایت دفاع کرد حضرت زهرا (س) بودند. به گونه‌ای که به سراغ انصار و مهاجر می‌رفتند و شخصیت و موقعیت و جایگاه امیر مومنان و اینکه لباس ولایت شایسته حضرت علی(ع) است را تشریح می‌کردند.

حجت‌الاسلام معبودی افزود: خطبه‌ای که حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه خواندند مصداق بارز همین ولایت مداری است و نهایتاً اولین کسی در مسیر ولایت به شهادت رسید ایشان بودند، به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم چه مرد و زن برای اینکه زندگی طیب داشته باشند به سیره این حضرت عمل کنند.

وی تصریح کرد: انسان برای اینکه به کمال برسد نیازمند الگو است و الگوی کامل در بعد مادی و معنوی در وجود زهرای اطهر خلاصه‌ شده است و توسل به ایشان داروی بسیاری از مشکلاتی است که ما امروز در عرصه‌های مختلف داریم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه فرهنگ فاطمی همان فرهنگ ناب اسلام است، افزود: توجه به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) می تواند موجب پیاده سازی اسلام ناب محمدی در جامعه شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار