مشاور فرهنگی مدیر عامل شرکت پارس خودرو:

اغلب کارخانه ها و شرکت ها، بدترین مکان ها را برای نمازخانه اختصاص داده اند

حجت الاسلام مصائبی، مشاور فرهنگی مدیر عامل شرکت پارس خودرو از اجرای مدل تعالی فرهنگی برای نخستین بار در کشور؛ در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۱۳۵۹
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷

وی در نشست تخصصی توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه کار تعاون و رفاه استان تهران که با حضور جمعی از ائمه جماعات، مدیران و مسئولان، طلاب و فعالان عرصه نماز در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد،

با انتقاد از ضعف ساختاری در اجرای نماز در سطح کشور بویژه در کارخانه ها، سازمانها، نهادها  و شرکت های تولیدی، اذعان کرد: متاسفانه متولی خاصی در حوزه مساجد و نماز نداریم. ستاد اقامه نماز اگر می خواهد کاری صورت بدهد، باید ارزیابی عملکرد داشته باشد  و یک ساختار سازمانی و شرح پست داشته باشد.

حجت الاسلام مصائبی، خاطرنشان کرد: متاسفانه اغلب کارخانه ها و شرکت ها، بدترین مکان ها را برای نمازخانه اختصاص داده اند. بعضی ها هم به طور کلی نمازخانه را برچیده  اند. بنابر این باید تلاش کنیم ساختارها را درست کنیم. وی با تاکید بر اینکه امام جماعت مشاور فرهنگی کارخانجات، شرکت ها و ادارات است، گفت: باید سالانه چندین همایش نماز برگزار شود، اتاق فکر تشکیل بدهیم و آسیب های نماز شناسایی شود و چشم انداز ها، شرح پست ها، استراتژی و هدف را مشخص کنیم.

این فعال عرصه نماز، از تخصیص نیافتن بودجه به بحث نماز در کشور بویژه در واحدهای تولیدی و صنعتی نیز انتقاد کرد و گفت: مساجد دارای اهمیت و جایگاه بلندی بوده و در همه زمینه ها پایگاه است. مصائبی، به صورت مصداقی به این موضوع در شرکت پارس خودرو اشاره کرد و گفت: در خط تولید این شرکت شاهد مشکلاتی بودیم که با احداث سه چشمه سرویس بهداشتی مشکل خط تولید حل شد.

وی با اشاره به شرایط بد نمازخانه ها در واحد های تولیدی، تاکید کرد: از باید به ستاد اقامه نماز از نمره 100 کمتر از نمره 10 داده شود.

 این روحانی پرده از بسیاری از بی مهری ها به بحث نماز برداشت و اظهار کرد: خیلی ها نمازخانه ها را از سطح کارخانجات و واحد های تولیدی و صنعتی جمع کرده اند، امام جماعت که دیگر هیچ!!!... درد دیگر ما در حوزه نماز این است که خیلی ها از ما طلبه ها سوء استفاده کردند. در حالی که ما با نماز می توانیم به خیلی ها کمک کنیم و بسیاری از مشکلات تولید را حل کنیم. همچنین برای سبک زندگی و کاهش طلاق برنامه داریم.

سخنان حجت الاسلام مصائبی، مسیر نشست تخصصی توسعه و ترویج فرهنگ نماز را از حالت روزمرگی و یک برنامه روتین و تکراری خارج کرد و شور و هیجان خاصی به این مجلس داد به گونه ای که اغلب حاضران با بیان جملاتی به تایید سخنان او پرداختند و جلسه از شکل و قالب کلیشه ای خارج است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار