خبرهای داغ:
نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه فراشبند:

فاطمه زهرا، الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است

نمایندگی، ولی فقیه سپاه ناحیه فراشبند گفت: فاطمه زهرا، الگویی در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه است.
کد خبر: ۹۴۰۱۳۱۶
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مسول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت فراشبند در مراسم بزرگداشت شهادت حضرت زهرا( س) در جمع خوا هران بسیج گفت: ارزش فاطمه‌ زهرا (س) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در حضرت فاطمه‌ زهرا(س) نبود، ایشان صدیقه‌ کبری نبود. صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است و می‌شود صدّیق.

حجت‌الاسلام پورغلامی با اشاره به این‌که رفتار و الگوی حضرت زهرا (س) برای بانوان جامعه امروز ما پر از پیام و سرشار از زندگی امید بخش است، اظهار کرد: طبق آیات و روایاتی که به دست ما رسیده است امام زمان (عج) درباره‌ حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرماید: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی امام زمان (عج) است. این یعنی این‌ که حضرت نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان و در کل جامعه بشریت است.
وی خاطرنشان کرد: باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنیم. اولین ویژگی اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و ... است. حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی ادب را رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد. اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را از حضرت فاطمه زهرا (س) کسب کنیم زندگی‌ها به سمت‌وسوی دیگری پیش می‌رود و اخلاق‌محور می‌شود.

پورغلامی اضافه کرد: دومین ویژگی حضرت، امام‌شناسی ایشان است. حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه ننشست و از امام زمان‌اش حمایت کرد. حضرت نه به خاطر این‌ که حضرت علی (ع) همسرش بود از ایشان دفاع کرد بلکه دلیل اصلی حضرت، دفاع و حمایت از امام زمانش بود. ایشان شناختی از امام زمانش کسب کرده بود را به سایرین نیز نشان می‌داد.

وی گفت: زمان‌شناسی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت است که در بزنگاه‌ها و در سر زمان هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند. دشمن‌شناسی ویژگی دیگر حضرت است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم این ویژگی را داشتند و دشمنان را به مردم معرفی می‌کردند. ادب، حیا، عفت، فضیلت‌محوری و امام‌شناسی از جمله ویژگی‌هایی است که زنان و مردان جامعه امروز ما می‌توانند از حضرت الگو بگیرند ودر زندگی بکار ببندند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار