خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

موفقیت در غنی سازی ۹۰ درصد، شکست هیمنه آمریکا و اسراییل است

 حجت الاسلام معبودی گفت: اگر ایران موفق به غنی سازی ۹۰ درصد شود، مشت محکمی بر هیمنه و شاهرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی بشمار می‌رود.
کد خبر: ۹۴۰۰۵۶۶
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی معبودی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در بازدید از سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و بیان دو موضوع اخلاق و مباحث روز اظهار کرد: مهمترین هشدار خداوند متعال در قرآن کریم به بندگانش، مراقبت از خسران در عمل و قرار نگرفتن در گروه خاسرین است. خسران به معنای از دست دادن اصل سرمایه انسان است که شامل ایمان، عمر، جوانی، توفیقات، انسان می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه یادآور شد: انسان زمانی دچار خسران و از دست رفتن اصل سرمایه وجودی خود می‌شود که عمرش را بدون استفاده صحیح از فرصتهایش از دست داده و متضرر شده است. این رذیله اخلاقی در قرآن با عنوان خسران مبین ذکر شده است.
 
وی دلایل خسران انسان از منظر قرآن را این گونه بیان کرد: ضعف ایمان و عقیده و از دست رفتن عمر، جوانی و توانمندی‌ها اولین مولفه خسران بشر است. خداوند در قرآن می فرماید ایمان برخی بندگان در حد حرف است، در جانشان رسوخ نکرده است و با کوچکترین مشکل و تحریک دنیایی از بین می‌رود. اگر ایمان انسان ضعیف باشد ظرف جانش به سرعت با رذایل اخلاقی پر می‌شود.
 
وی در ادامه به بحث مسائل روز پرداخته و در پاسخ به این پرسش که آیا ما نیاز به مذاکرات داریم یا خیر ؟، تصریح کرد: ما به فرمایش مقام معظم رهبری به نتیجه این مذاکرات و لغو تحریم‌ها و رفع موانع حتی یک ساعت جلوتر نیاز داریم اما امریکایی‌ها بیشتر از ما درصدد بازگشت به مذاکرات هستند.
 
حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: از دلایل مهم نیاز آمریکایی ها خروج نابهنگام ترامپ از برجام و اشتباه بزرگی بود که به ضرر آنها تمام شد. تحریم، بزرگترین حربه آمریکایی ها در مقابل ایران است که با رفع گام به گام آن توسط ایران در حال فروپاشی و شکست است. اگر ایران موفق به دور زدن تحریم‌ها شود دیگر چیزی برای آمریکا باقی نمی ماند. بنابراین آنها به نتیجه این مذاکرات نیاز دارند.

وی دلیل سوم آمریکا برای ورود به مذاکرات را نزدیک شدن ایران به گریز هسته ای دانست و اذعان کرد: اگر ایران موفق به غنی سازی ۹۰ درصد شود، مشت محکمی بر هیمنه و شاهرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی بشمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: آمریکایی با هدف عدم دستیابی ایران به قدرت هسته‌ای و جلوگیری از رفع تحریم ها حاضر به مذاکره با ایران است. همچنین دلیل دیگر را می‌توان حل مسائل پیچیده منطقه غرب آسیا توسط ایران دانست. هیچ کاری بدون حضور و اراده ایران قابل حل نیست.

حجت الاسلام معبودی در ادامه تصریح کرد: هدف از مذاکرات هسته ای از دیدگاه تیم مذاکره کننده امریکایی ایجاد توافقی زودگذر است تا بتواند ایران را کنترل و آرام کنند. آنها همانند مورد مشابه که در هشت سال گذشته با دولت سابق ایران انجام دادند درصدد لغو تحریم‌ها روی کاغذ هستند که علی رغم پایبندی طرف ایرانی به تعهدات، نفعی هم برای جمهوری اسلامی ایران نداشت.

وی افزود: آمریکا با لغو سوری تحریم ها بر روی کاغذ به دنبال عملیاتی کردن مکانیزم ماشه بر روند مذاکرات و بازگشت تحریم‌ها ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین مطرح کرد: آمریکایی ها با گنجاندن بندی در برجام درصدد گسیل کردن ایران به مذاکرات فرا فرجامی مانند بحث موشکی و مسائل منطقه هستند. در مقابل، ایران با هدفی فراتر از مذاکره و با انتفاع اقتصادی، لمس لغو تحریم‌ها در زندگی و سفره‌های مردم وارد مذاکرات می‌شود. آمریکایی ها طی روزهای اخیر ۱۲ شرکتی که در دنیا با ایران همکاری می‌کردند را در لیست تحریم ها قرار دادند.
 
حجت الاسلام معبودی با اشاره به هدف دوم ایران از ورود به مذاکره با طرف آمریکایی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی، خواستار ضمانت قطعی آمریکا در جهت پایبندی به تعهدات و عدم خروج از مسیر مذاکره است. همچنین در مرحله بعد باید تعهدات طرف آمریکایی راستی آزمایی شود که آیا با توجه به سابقه قبلی خود مجددا دست به بازگشت تحریم ها می‌زنند یا خیر.
 
حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: احتمال احیای برجام دوران اوباما با تمامی شرایط وجود دارد. هیچ زمانی مانند امروز آمریکایی‌ها، بعنوان دشمن بزرگ و اصلی ایران در مذاکرات تحقیر نشده بودند. نمونه بارز این تحقیر بر خلاف ادوار گذشته، به شور گذاشتن متن پیشنهادی ایران در جلسات مذاکره است.

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار