امام‌جمعه شهرقدس:

تحقق اهداف گام دوم انقلاب، در سایه وحدت حوزه و دانشگاه است/ عدم‌ تعهد راه آهن در قبال شهرستان، فاجعه به بار می آورد

حجت الاسلام‌ جوکار، با تاکید بر همکاری دو نهاد حوزه و دانشگاه، خواستار تشکیل دبیرخانه مشترکِ فیمابین، به منظور پیشرفت در عرصه های مختلف کشور شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۹۷
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در همه حالات زندگی و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: به نقل از علمای اهل سنت بیش از ۱۳۵ آیه قرآن در شأن حضرت زهرا(س) نازل شده است و از منظر رسول اکرم(ص)، حضرت(س) محور خشم و رضای خدای متعال و نیز اسوه حسنه و الگوی ائمه اطهار(ع) هستند و تا میتوانیم فاطمیه را بزرگ و محترم بداریم.

وی گفت: متولیان امر بر تعظیم شعائر الهی و سیاهپوشی شهر توجه بیشتر داشته باشند و برای تبیین سیره آن حضرت تلاش بیشتری داشته باشند. 

خطیب نماز جمعه شهرقدس من گرامیداشت بچیاد شهید مفتح افزود: پیروزی گام اول انقلاب اسلامی و جبهه های خدمت درعرصه‌های مختلف در سایه وحدت حوزه و دانشگاه بوجود آمد و در گام دوم نیاز به این وحدت بیشتر است و پیشنهاد میکنم با هم افزایی دبیرخانه مشترکی تشکیل شده تا اقداماتی در راستای اهداف هفتگانه گام دوم انقلاب اسلامی انجام شود.

حجت‌الاسلام جوکار با اشاره به روز حمل و نقل عمومی و قدر دانی از زحمات در این زمینه توصیه کرد: ناوگان حمل نقل عمومی در شهرقدس فرسوده بوده و نیاز به تعمیر و توسعه دارد و شورای اسلامی شهر باید اقدام کرده و در محله‌هایی مانند کاووسیه، شهرک شهید عزیزی و سرخه‌حصار امکانات دسترسی به حمل و نقل شهری فراهم شود. 

وی برای چندمین بار در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: راه آهن جمهوری اسلامی به تعهدات خود در مقابل مردم شهرقدس عمل کند و به فاجعه های مرگ آمیز پایان دهد و برای این قتلگاه جوانان و نوجوانان شهر فکری کند و مشکلات را حل کند.

امام جمعه شهرقدس در ادامه با بیان اینکه مسوولین شهرقدس پای حرف رانندگان بنشینند و مشکلات آنها را احصا کنند گفت: آموزشگاه های تعلیم رانندگی نیز مشکلاتی دارند که حل آنها باید توسط مسوولین دولتی و شورایی پیگیری شود. 

وی در خصوص اظهار نظر یکی از ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان با تاکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) فصل مشترک میان همه مسلمانان و مذاهب مختلف است و موضع گیری به هنگام اهل سنت قابل قدردانی است، افزود: گوهر بی‌بدیل وحدت در ایران اسلامی باید روز به روز تقویت شود و این موضوع از طریق مباحث علمی باید حل شود و دستگاه‌های قانونی باید برخورد لازم را انجام داده و از این اقدامات هنجار شکن پیشگیری کنند. 

حجت الاسلام جوکار در پاسخ به این شبه پیش آمده گفت: اولا زمان عقد بی بی شهربانو با امام حسین(ع) مورد اختلاف در تاریخ است و در زمان‌های گوناگونی نقل شده است و ثانیا جهاد خلیفه دوم به اذن امام (ع) اگر باشد مشروعیت داشته و درصورتیکه بدون اذن امام بوده باز هم غنائم در خدمت امام است و این جنگ مشروعیت دارد و ثالثا زمانی که حضرت شهربانو را آوردند، امیرالمومنین یادآورد شدند که شهربانو از خانواده موجه بوده و اختیار به خود ایشان داده شده و انتخاب همسر توسط خود ایشان بوده است، بنابراین مطلب عنوان شده نادرست بوده و همه این هتاکی را محکوم کرده و چه بهتر که خود علمای اهل سنت اقدام به محکومیت کردند و منجر به عذر خواهی شد.

وی در ادامه خطاب به مسوولین گفت: فضای جامعه دینی و ایمانی است و این شهر مدینه الشهداست و حرمت این شهر باید حفظ شود و مسوولین تلاش کنند و حرکت خون شهدا را حفظ کنند.

امام جمعه شهر قدس تصریح کرد: اخیرا مشاهده شده در مکان‌های ورزشی و بوستان‌ها ورزش‌های مختلط انجام می‌شود و اینکه در برخی باشگاه‌های ورزشی و پارک آزادگان آقایی مربی ورزش بانوان باشد، زیبنده شهر نیست و باید اقدام سریع صورت گیرد و این مسئله اصلاح شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار