امام‌جمعه بخش بهمن:

هدف جنگ روایت‌ها تغییر باور‌ها و محاسبات است/ حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) الگوی جهاد تبیین

حجت‌الاسلام رضا علیزاده راه مقابله با جنگ روایت‌ها را جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: تبیین حقایق راه پیروزی در جنگ روایت‌ها است.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۹۱
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن تأکید بر بی‌عدالتی در توزیع پزشک و خدمات پزشکی در بخش بهمن، اظهار کرد: برای حضور پزشک و خدمات پزشکی باید زیرساخت‌های آن مهیا شود؛ اما بیش از چند سال است که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان وعده افتتاح درمانگاه جدید را داده و به وعده خود عمل نکرده‌اند.
امام‌جمعه بخش بهمن تصریح کرد: بخش بهمن با ظرفیت عظیم و جمعیت قابل‌توجه ۱۵ هزارنفری و فاصله نسبتاً طولانی با بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) ابرکوه، نیاز مبرم به احداث بیمارستان داشته که این مطالبه جدی و به‌حق عموم مردم این بخش است.
هدف جنگ روایت‌ها تغییر باور‌ها و محاسبات است
حجت‌الاسلام علیزاده در ادامه و در حوزه فرهنگی به جنگ روایت‌ها اشاره کرد و گفت: این جنگ را نباید دست‌کم گرفت. گاهی صد‌ها روایت برای تغییر گرایشات سیاسی و ذائقه فرهنگی مردم ایران ساخته می‌شود تا باور و اراده ملت را تضعیف کند. رو به نابودی بودن ایران، آغاز بدبختی با متولد شدن در ایران، ایران یعنی عزا و محرم، اشتباه بودن انقلاب و بهشت بودن عصر پهلوی و ... از جمله این روایت‌های غلط است.
علیزاده راه مقابله با جنگ روایت‌ها را جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: تبیین حقایق راه پیروزی در جنگ روایت‌ها است. اگر حقایقی همچون خیانت‌های رضا شاه و فقر و فلاکت و بدبختی مردم در عصر پهلوی برای مردم گفته و از طرفی خدمات انقلاب تبیین می‌شد، آن‌ها نمی‌توانستند روایت دروغ بسازند و افکار و اذهان جوانان را پر کنند.
حضرت فاطمه زهرا و زینب کبری الگوی جهاد تبیین
وی تصریح کرد: جهاد فقط شمشیر در دست گرفتن و جنگ مردان در میدان نیست؛ بلکه گاهی جهاد، فکری، گاهی هم تبیینی و تبلیغی است. نمونه این جهاد نیز حضرت زینب کبری (س) است که نقش مهمی در روایت واقعه کربلا و شناساندن چهره یزیدیان به مردم داشت.
امام‌جمعه بخش بهمن افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نیز یکی دیگر از الگو‌های جهاد تبیین هستند که در دفاع از ولایت و غصب خلافت امیرالمؤمنین (ع) آرام ننشسته و شروع به تبیین و روشنگری اذهان و افکار عمومی کردند.
جنگ روایت‌ها و روایت‌های غیر واقع در بودجه ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به تحویل لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس، ابراز کرد: قطعاً هر بودجه‌ای که از طرف دولت بسته می‌شود معایب و محاسنی دارد که لازم است در مجلس چکش‌کاری و معایب آن به حداقل رسانده شود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به موازات اظهارنظر‌های منطقی، خط رسانه‌ای مشخصی هم برای انحراف فضای کارشناسی نقد بودجه و البته اذهان و افکار عمومی آغاز به کار کرده است که لازم است دولت به آن پاسخ مناسب دهد.
علیزاده یادآور شد: حذف وام ازدواج از بودجه ۱۴۰۱، افزایش بودجه حوزه‌های علمیه و اوقاف و سازمان تبلیغات، کاهش بودجه استان‌های محرومی، چون سیستان بلوچستان و ... از جمله روایت‌های غلط در رابطه با لایحه بودجه است که جنگ رسانه‌ای دشمن بر افکار و اذهان مردم را روایت می‌کند.

ارسال نظرات