برگزاری کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی در شرکت سینره یاسوج/ اجرای طرح کاج در کهگیلویه و بویراحمد

کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی با حضور جمعی از مسئولان استان در شرکت تولید محصولات آرایشی بهداشتی طبیعت زنده( سینره )‌ یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۱۷۶
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این نشست از  سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس جلسه به لحاظ تدبیر و دستور جهت برگزاری جلسه در شرکت سینره تشکر و قدردانی نمود و از کارایی و اهمیت عملکرد این شرکت مطالبی را عنوان کردند.

رضایی گفت: برای اولین بار کمیته مشارکت‌های مردمی در چنین فضای کاربردی و عملیاتی برگزار می گردد که جای بسی تشکر دارد .
وی با اشاره به اینکه در اینجا دو محور اساسی مورد بحث قرار می گیرد افزود: نخست طرحی به عنوان طرح کاج و بحث کاهش آسیبهای اجتماعی در حوزه کارگری که کارگاه‌ها را تحت پوشش آموزشهای مربوط به اعتیاد قرار می دهد .

وی ادامه داد: این طرح طی تفاهم نامه با وزارت کارو رفاه اجتماعی بوده که کارگاه‌ها را تحت آموزش های لازم قرار می دهد و در این میان اکثر کارگاهها طبق تفاهم نامه و برخی دیگر نیز خارج از مقوله تفاهم نامه تحت پوشش آموزشها قرار گرفته و سعی شده که در این مورد از ظرفیتهای استانی نیز استفاده کنیم .
رضایی گفت: در این کارگاه‌ها علاوه بر بحث آموزش و مشاوره به کارگران مشاوره خانواده ها نیز انجام می گیرد .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: موضوع دوم آموزش های فنی و مهارتی است که براساس تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بهبودیافتگان و آسیب دیدگان اعتیاد را به صورت رایگان تحت پوشش آموزش فنی و مهارتی قرار می دهد .
سپس درخصوص مشکلات، موانع پیشرفت شرکت مذکور توسط  دکتر تقی زاده مدیرعامل شرکت سینره نکاتی بیان شد .
در پایان این نشست نیز سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استاندار و رئیس جلسه ضمن تشکر از دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مدیرعامل شرکت سینره گفت: انشاءالله بتوانیم اشتغال های اینچنینی مناسب و تولیدی که منفعت آن باعث شهرت و آوازه ، افتخار و اعتبار استان شده به همه اقشار جامعه برسد .
هاشمی مهر افزود: انتظار می رود که تولید خوب و با کیفیت محصولات شرکت سینره بتواند با روند تولید غیر استاندارد مقابله و جایگزین خوبی باشد .
وی بیان کرد: بحث کارگری شاید به ظاهر با حوزه کاری ما مرتبط نشود ولی در دو حوزه معضل اجتماعی و بحث بیکاری می تواند خطرات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد که در نهایت منتهی به معضل اعتیاد و دیگر آسیبها نیز بشود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در صورتی که اگر جوانان ما د مکانهایک تولیدی مشغول باشند احساس امنیت می کنند و فضای امنی دارند ، آموزشهای فنی و حرفه ای و کارآفرینی و دوری از آسیبهای اجتماعی از اهم اقداماتی است که باعث عدم ورود افراد به چرخه ی مجدد اعتیاد می شود .
وی در پایان ابراز امیدواری کرد بتوانیم جامعه ای عاری از آسیب و معضل داشته باشیم و بهبودیافتگان را در این مسیر یاری کنیم .

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار