سه هدف مثبت بودجه 1401 به نقل از یک نماینده مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، شفاف سازی درآمدهای دولتی را، یکی از نکات مدلل لایحه بودجه 1401 عنوان کرد و گفت: این بودجه موجب کاهش تورم، افزایش در آمدهای نفتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۶۸
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸

مجتبی رضا خواه، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بسیج با بیان اینکه «توقع مردم از دولت، حل و فصل مشکل معیشتی است»، اظهار داشت: تحقق این‌ مهم در  اصلاح ساختار اقتصادی  می باشد و دولت در بودجه سالجاری روی این موضوع متمرکز شده است.

وی افزود: بودجه سال 1401 نسبت به بودجه سالگذشته در دولت دوازدهم که باعث تورم شدید اقتصادی شد، روند خوبی را طی خواهد کرد.

این نماینده مجلس در توجیه گفته خود، روند رشد اقتصاد هشت درصدی و کاهش شدید تورم را در سالجاری مطرح کرد و گفت: دولت انقلابی در این راه قدم اول را برداشته و تلاش کرده تا نهادها و دستگاه هایی که بودجه به آنها تعلق میگیرد ، مسئولیت پذیر باشند و از وظایف خود شانه خالی نکنند.

رضا خواه، یکی از نکات مثبت لایحه بودجه 1401 را حذف ارز 4200 تومنی توصیف کرد و گفت: این امر موجب افزایش در آمدهای نفتی و رونق اقتصادی در سال آینده می شود.

او تصریح کرد: دولت امورات خود را در سال آینده با ارز 23 هزار تومن خواهد گذراند، که مزیت اینکار نیز شفاف سازی درآمدهای واقعی است.

جلوگیری از فرار مالیاتی و دریافت مالیات از دهک های بالا، یکی دیگر از دلایل مطلوب بودجه سالجاری دولت بود، که این نماینده به آن اشاره کرد و در توضیح گفت: پرداخت مالیات بر اساس میزان ثروت علاوه بر گسترش عدالت، جلو فقر و فاصله طبقاتی را خواهد گرفت. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: افزایش درآمد مالیاتی، موجب عدم استقراض دولت از بانک مرکزی می شود، که در صورت عکس این نتیجه، ما شاهد افزایش لجام گسیخته تورم خواهیم بود.

رضا خواه در خاتمه تاکید کرد: نماینده های  خانه ملت یقیناً دولت را  برای پیشبرد  و پیشرفت اهداف اقتصادی یاری خواهند داد.

انتهای پیام//

ارسال نظرات
آخرین اخبار