محمد ترکمانه :

1000 مدرسه کانکسی از سوی بنیاد برکت جمع آوری می شود

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: امسال در حوزه مدرسه تعهد کرده‌ایم یک‌هزار مدرسه کانکسی را جمع‌آوری کنیم و تا زمانی که نیاز باشد در کشور مدرسه ساخته شود بنیاد برکت پای کار است.
کد خبر: ۹۳۹۹۱۷۸
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اهمیت فروش تولیدات در حوزه اشتغال‌های خرد و خانگی گفت: در بنیاد برکت طرح پشتیبان را داریم که کمک می‌کند زنجیره کسب و کار ایجاد شود. همچنین چندسالی است که به موضوع صادرات توجه ویژه داریم و واحدهای مشارکتی بنیاد برکت تا به امروز ٧ میلیون دلار از محصولات خود را صادرات کرده‌اند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در بنگاه‌های صنعتی، تا به امروز ٢٧٠ طرح در حوزه اقتصادی کلان راه‌اندازی شده که منجر به ایجاد ٢٧ هزار شغل به صورت مستقیم شده است.

ترکمانه از سرمایه گذاری ۶٧٠ میلیارد تومانی بنیاد برکت در حوزه آبرسانی خبر داد و اظهار داشت: ٧٠٢ نقطه خوزستان برای جبران تنش آبی شناسایی و تا امروز بیش از ٩۵ کیلومتر پروژه آبرسانی در این مناطق انجام شده و تا پایان سال قرار است این مشکل به طور کامل حل شود.

وی تصریح کرد: در کشور ما قنات‌های بسیاری وجود داشته که لازم است احیا شوند. تا امروز ۶۶٠ قنات شناسایی شده است و تا پایان سال ١۵٠٠ قنات را احیا خواهیم کرد.

 

مهاجرت معکوس در بیش از ٢ هزار روستا

وی با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس دغدغه کشور است افزود: در قالب طرح «به روستا برمی‌گردیم» فرآیند مهاجرت معکوس در ٢ هزار و ۶ روستای کشور اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های ویژه ما «روستای بدون بیکار است» که تا به امروز در  ١٠٠ روستا این طرح اجرا شده است. پس از اجرای این طرح، نه تنها فرد بیکاری در روستا نمی‌ماند که حتی مهاجرت معکوس نیز رخ می‌دهد.

ترکمانه گفت: بیش از ٩۵ درصد کسب و کارهای برکت پایدار هستند و همچنین امروزه کارآفرینان بنیاد زیر یک درصد معوقه بانکی دارند که به معنی فعال بودن کسب و کارشان است.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار