جشنواره اسوه استانی

مرحله استانی جشنواره اسوه پایگاه های مقاومت بسیج در استان خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: مرحله استانی جشنواره اسوه پایگاه های مقاومت بسیج در استان خوزستان در روزهای شانزدهم الی هجدهم آذرماه1400 برگزار گردید و 44 پایگاه برتر استان در نمایشگاه این جشنواره دستاوردها و عملکرد 1 ساله خود را در معرض دید عموم قرار دادند.
کد خبر: ۹۳۹۹۱۳۰
|
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

فرمانده پایگاه سید احمد خمینی (ره) درباره فعالیت های پایگاه گفت:
"اهم اقدامات ما در مسجد و محله در 5 عرصه شامل گروه جهادی، حلقه تربیتی، فعالیت های علمی، گروه رسانه‌ای و هیئت مذهبی صورت می‌گیرند که در ادامه به صورت خلاصه وار هر بخش را توضیح خواهم داد."

وی در باره گروه جهادی گفت: گروه جهادی ضامن آهو از سال 1395 تاسیس شد، اما می توان گفت شروع به کار این گروه از سال 98 بوده است.
این گروه جهادی با دستور مستقیم سردار شاهوار، فرمانده سپاه خوزستان، در زمینه علمی به صورت تخصصی شروع به فعالیت کرد. اعضای گروه به صورت دوره ای از محصلان مستعد و نیازمند به صورت رایگان آزمون برگزار کرده و با ارزیابی وضعیت تحصیلی ایشان برای کمک به آنها برنامه ریزی میکنند.
کمک های ارائه شده به ایشان جنبه های مختلفی از جمله همین برگزاری رایگان آزمون، توزیع کتب کمک درسی در بین ایشان، تدریس خصوصی توسط معلمان حاضر در گروه، مشاوره جهت هدایت تحصیلی در آزمون کنکور و استعداد های درخشان و ... را شامل میشود.

همچنین این گروه از سال 99 همزمان با فرمان حضرت آقا مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، در این عرصه نیز حاضر شده و در سال 99 مبلغی بالغ بر 349میلیون تومان و در شش ماه اول سال 1400 نیز 67میلیون تومان بسته غذایی و حدود 15میلیون تومان نیز تجهیزات و لئازم گرمایشی در بین نیازمندان توزیع کرده است.

وی درباره حلقه های تربیتی گفت: حلقات صالحین پایگاه ما از 20 سال پیش تا به حال همواره فعال بوده و نیروهای مومن انقلابی بسیاری تحویل جامعه و محله داده است.
ایشان با اذعان بر اینکه بنده خود تربیت یافته همین حلقه های صالحین در سال های گذشته پایگاه هستم درباره این حلقه ها گفت: ما در حال حاضر تعداد 8حلقه تربیتی برای دانش آموزان در سطوح مختلف و 1حلقه نیز برای دانشجویان بسیجی در مسجد داریم.

فرمانده پایگاه مقاومت در تشریح فعالیت های علمی پایگاه گفت: تلاش دوستان ما در زمینه علمی برای دانش آموزان کنکوری  بدین صورت است که سالانه حدود 4-5 مورد قبولی در رشته پزشکی، حدود 10نفر در رشته معلمی و حدود 10-12 نفر نیز در دانشگاه های برتر کشور و استان قبول شده و خود این افراد نیز دوباره به کمک کادر علمی پایگاه آمده و در این امر شروع به فعالیت می کنند.

وی درباره گروه رسانه ای پایگاه گفت: با توجه به فضای نا مناسبی که گیم نت ها و کافی نت ها در سطح شهر دارند ما یک سایت دیجیتال به صورت ادغام گیم نت و کافی نت برای بسیجیان در مسجد راه اندازی کردیم. همچنین نیز از این ظرفیت استفاده کرده و کلاس های آموزش کامپیوتر را به صورت دوره های عمومی و تخصصی برای افراد علاقه مند اجرا کردیم. دانش آموخته های این دوره ها در بحث تولید محتوای رسانه ای نیز بسیار فعال اند. به عنوان مثال افرادی که دوره آموزش پریمیر را سپری کرده اند، با ساخت کلیپ در راستای جهاد تبیین، در بحث روشنگری و رفع شبهات بسیار مثمرثمر بوده اند.

این پایگاه نیز در فعالیت های دیگر مانند هیئت مذهبی شهدای گمنام، جلسات بصیرت افزایی، مسبقه سیمرغ که یک مسابقه ابتکاری است که بین بچه های مساجد و مدارس محله و شهر برگزار میگردد و... فعال بوده و ان شالله تا فتح قله‌های موفقیت در همه عرصه ها دست از تلاش و کوشش و خدمت صادقانه و مومنانه نخواد کشید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار