خبرهای داغ:

کودکان کتابخوان نقش مهمی در آینده دارند

شاهرود_مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: آینده ایرانی مقتدر با پرورش کودکان کتابخوان آمیخته است که این مهم با آشتی و انس بیشتر کودکان با کتاب فراهم می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۵۵
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

کودکان کتابخوان نقش مهمی در آینده دارندبه گزارش خبرنگار بسیج، فرشید فلاح در بازدید از نخستین کافه کتاب تخصصی کودک و نوجوان رنگین کمان شاهرود افزود: کودکانی که با کتاب مانوس هستند در پیمودن پله‌های ترقی و پیشرفت از دیگر همسالان خود جلوتر هستند.
او با بیان اینکه ترویج مطالعه مفید در سنین کودکی کاری مهم و مورد تاکید است اظهار داشت: ترویج مطالعه و کتابخوانی از دوران کودکی باید دغدغه خانواد‌ها باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: امسال برای دستیابی شاهرود به عنوان پایتخت کتاب کار‌های ارزشمندی صورت پذیرفته است.
فلاح تاکید کرد: چنانچه این کار‌ها توسط علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی، خیران و بخش خصوصی بیشتر انجام شود، در روند انتخاب پایتخت کتاب برای شاهرود تاثیرگذار است.
او با اشاره به اینکه تلاش برای توسعه کتاب و ترویج کتابخوانی ماندگار و ثمربخش است، ادامه داد: باید بتوانیم این کار را در جامعه نهادینه کنیم.
مدیر مسئول کافه کتاب تخصصی کودک و نوجوان رنگین کمان شاهرود هم گفت: این مجموعه برای نخستین بار در شاهرود برای تحقق رشد فکری کودکان ایجاد شد.
مرجان رضا‌ها افزود: چنین کار‌هایی که برای نخستین مرتبه انجام می‌شود نتایج کم نظیری را به دنبال دارد و ایجاد علاقه، تشویق و ترغیب کودکان به کتاب از سوی بزرگتر‌ها ضروری است.
او تاکید کرد: گزینش کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان دربازار متنوع محصولات فرهنگی کار آسانی نیست.
مدیر مسئول کافه کتاب تخصصی کودک و نوجوان رنگین کمان شاهرود ابراز داشت: تمیز دادن یک روایت یا تصویر هنری و فرهنگی از روایت‌ها و تصویر‌های کم مایه و معرفی اثری ارزشمند باید توسط کارشناسان خبره انجام شود.
او انتخاب کتاب و تجهیزات این مجموعه را متناسب با توانایی ها، نیاز‌ها و استعداد‌های کودکان و نوجوانان دانست و ادامه داد: کتابخوانی در یک محیط شاد و پویا موجب علاقمندی کودکان خواهد شد.
این مرکز برای جذب بیشتر کودکان بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب تخصصی کودکان و نوجوانان را در فضای مناسب و شاد به گونه‌ای در دسترس کودکان قرار داده است تا خود بتوانند آن‌ها را ببینند و انتخاب کنند.
در شهرستان شاهرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۲ مرکز در شهر شاهرود و یک مرکز در شهر نمونه گردشگری بسطام، کتابخانه سیار و کتابخانه پستی در ترویج کتاب و کتابخوانب بین کودکان بصورت تخصصی علاقمندان این حوزه را جذب می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار