یادداشت/

چرا کتاب بخوانیم؟

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ در یادداشتی با موضوع چرا کتاب بخوانیم آورده است: مطالعه و کتابخوانی این امکان را به انسان می دهد که تجربه زندگی دیگری را در قالب انسانی متفاوت داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۹۰۷۹۴
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین حسین فلاح نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوجبلاغ در یادداشتی به خبرگزاری بسیج آورده است:

چرا کتاب بخوانیم؟

«غیر از کتاب آسمانی، سایر کتاب ها نوشته شده دست بشر هستند و بی شک تمامی آن ها کم و بیش دارای نقص و اشتباه خواهند بود. باید با تلخی اعتراف کنیم که متاسفانه روحیه کتابخوانی و رواج کتاب در میان مردم، کمتر از آن چیزی است که از ملت ایران اسلامی انتظار می رود.

پدیده عدم توجه به کتاب و کتابخوانی برآیند و نتیجه عدم برنامه ریزی و توجه به این امر از گذشته یعنی دوران حکومت رژیم طاغوت و پادشاهان ظالم و بی فرهنگ، بی سواد و همچنین مسئولین ذیربط است که دغدغه ای نسبت به این امر مهم نداشته اند.

مقام معظم رهبری می فرمایند: در دورانی که برخی ملت های دیگر به سوی دانش و پژوهش و معرفت روی آورده بودند، ملت کهن و با استعداد ماغ در زیر سلطه آن انسان های پلید و خودپرست و زورگو و نااهل، از دانش و معرفت دور ماند و در دوره اخیر دولت دست نشانده و فاسد پهلوی همه کارها را برابر خواست بیگانگان و دشمنان این ملت و به زیان این ملت انجام میداد. نه تنها تلاشی برای ترویج کتاب و کتابخوانی نشد بلکه با سرگرمی های ناسالم و دامن زدن به آتش غرایز جنسی در میان جوانان، این ضرورت فوری و فوتی را هرچه بیشتر، از میدان دید و توجه مردم بیرون راندند.

مطالعه و کتابخوانی این امکان را به انسان می دهد که تجربه زندگی دیگری را در قالب انسانی متفاوت داشته باشد. یکی از فواید کتابخوانی توانایی دیدن جهان از چشم انسان های دیگر و دوباره زیستن در قالب آن هاست. کتاب خواندن نیاز ضروری برای هر فرد است؛ کسی که کتاب می خواند، هزاران زندگی را قبل از مرگش زندگی می کند و کسی که هرگز کتاب نمی خواند، فقط یک بار زندگی می کند.

به گفته یکی از دانشمندان، از دیرباز تاکنون، کتاب نقش مهم و حیاتی در زندگی بشر داشته است. اغراق نیست اگر بگوییم کتاب از مهم ترین و سودمندترین اختراعات بشر بوده است.»

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار