فرمانده سپاه ساوه:

اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه توسط بسیجیان ساوجی

سرهنگ دستجانی گفت: امروز بسیج بایستی با به میدان آوردن همه ادارات دولتی و مردم زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را حل بکند.
کد خبر: ۹۳۹۰۷۶۱
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج گفت:به حمدالله بسیج افتخار این را دارد که به عنوان یک نهاد حاکمیتی توانسته است ذیل گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب، سند راهبردی برای خودش تعریف کند که همان عرصه‌های هفتگانه مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است که این از افتخارات بسیج است.

وی گفت:یک حقیقت و واقعیت مهم که وجود دارد، امروز دشمنان در همه‌ی عرصه‌ها رو به نابودی و زوال قرار گرفته اند، ولی یکی از راه‌های امید آن‌ها در حوزه‌ی رسانه و نفوذ در قلب و باور ذهن مردم ماست و فصل مشترک مبارزه ما با استکبار مردم ما هستند و این حقیقتی است که وجود دارد.

دستجانی عنوان کرد:راه اصلی غلبه بر این آرزو و رویا‌های دشمنانمان، حضور آگاهانه مردم دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است. فلسفه اساسی بسیج را این حقیقت شکل می‌دهد، به این معنا که اگر ما می‌خواهیم از انقلاب و نظام دفاع کنیم بران آرمان‌هایی که با انقلاب و تمامیت انقلاب عهد بستیم، بدون بعثت یا برانگیختگی با مردم ممکن نیست و این یک حقیقت جاری و ساری در ذهن ما و جامعه ما بایستی نقش پیدا بکند

وی افزود:اینکه یک روزی بسیج خودش را خادم و مدافع مردم می‌داند و اینکه امام این انقلاب از بسیج به عنوان تشکیلات و حزب انقلاب نام می‌برد و یک روزی نماینده مردم قلمداد می‌کند، ناظر بر نقش محوری مردم است بسیج میدان جوشش فکر، آرمان، اندیشه، اعتماد و باور است.

فرمانده سپاه ساوه ادامه داد:بسیج یک هویت اتحاد اعتقادی، فرهنگی فکری و یک حقیقت اخلاقی است، بسیج میدان تجمیع همه فضائل الهی در مرتبه انسانی است. چنین محیطی را بسازیم که از هر زاویه نگاه می‌کنیم مشعل فضیلت‌ها را برافراشته نگه داریم.

وی افزود:بسیج در محبت، مودت و مهربانی شکل می‌گیرد همان عرصه‌ای که مقام معظم رهبری به عنوان نهضت کمک‌های مومنانه یاد کرد همان چیزی که مردم برانگیخته شدن برای تامین نیاز محرومان جامعه کسانی که آسیب دیده در عرصه کرونا هستند، دست یاری رساندند. بسیج مدرسه عشق است. بسیج کانون تعلیم و تربیت و ساخت شخصیت جوانان است که به عنوان الگو و مرکز نگاه همگان قرار دارد.

دستجانی ادامه داد:بسیج همانند یک خانه است. مگر می‌شود پدر یک خانواده فرزندان خودش را از خانه طرد بکند. بسیج همانند یک درمانگاه است، مگر می‌شود در درمانگاه جلوی مریض را گرفت که جهت مداوا و درمان داخل نیاید. پس

وی اشاره کرد:امروز چتر بسیج، چتر برآوردن نیاز انقلاب اسلامی است. امروز باید به دنبال پاسخگویی مطالبات اساسی مردم باشیم برخلاف راهبرد دشمن که ایجاد سوال و ذهنیت کار اوست و ما بایستی در همه عرصه‌ها که دشمن مسئله سازی میکند، قدرت حل مسئله را تقویت کنیم و این هنر بسیج است و بایستی بسیج علمدار ابوالفضل این عرصه‌ها باشد. یک روزی حوزه روشنگری است عمار باشد و یک روزی در حوزه اقتصاد و معیشت است.

فرمانده سپاه ساوه گفت: امروز بسیج بایستی با به میدان آوردن همه ادارات دولتی و مردم زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را حل بکند، امروز در کشوری که هفت درصد منابع دنیا و یک درصد منابع جمعیتی دنیا را در اختیار دارد نباید مشکل معیشتی داشته باشد و مسئله‌ها حل شدنی است. این فرمول تهدید به فرصت را بسیج بلد است. ان شاءالله با میدان داری بسیج و نقش آفرینی بسیج بتوانیم این مسئله‌های مردم را هم حل بکنیم امروز بسیج کانون جوشش امید، مبتنی بر ایمان است. این باور نصرت الهی که حاکم بر مسائل است که از وظایف بسیج این است که در ذهن و باور مردم نصرت، حرکبرای خدا را ایجاد بکند اگر ما برای خدا حرکت کردیم و باور داشتیم همت و اراده را به خرج دادیم خدا همین نصرتش را شامل حال ما خواهد کرد.

دستجانی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که دشمن می‌خواهد ایجاد بکند، راهبرد غفلت از نصرت الهی است افزود:این همان خطای محاسباتی که ما بایستی نسبت به این مسئله هوشیار باشیم و ما اعتقاد راسخ داریم که تا به الان هم نصرت الهی شامل حال ما بوده است. اگر همه حرکت جمعی و همدلی داشته باشیم، خداوند زمینه‌های تحقق نصرتش را ایجاد خواهد کرد. ایمان و اراده در زمینه جلب نصرت الهی بسیار مهم است. میدان داری در بحث همدلی و اراده‌های فولادی و سرمشق گرفتن از عاشورا و ایجاد تمدن سازی و گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بر عهده بسیج است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته بسیج گفت: هفته بسیج امسال با عناوین بسیج و اقتصاد مقاومتی، بسیج و علم و پژوهش، بسیج و عدالت خواهی و مبارزه با فساد، بسیج و عزت ملی، بسیج و استقلال و آزادی، بسیج و ترویج سبک اسلامی و بسیج و معنویت و اخلاق نامگذاری شده است که در روز چهارشنبه هفته آینده در یک تجمع ملی بسیجیان، به صورت ویدئو کنفرانسی در حضور مقام معظم رهبری خواهند بود.

سرهنگ دستجانی با اشاره به اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در این شهرستان گفت: نقش آفرینی گروه‌های جهادی با شعار هر پایگاه بسیج یک خدمت، واکسیناسیون طرح شهید سعید سلیمانی، رزمایش کمک مومنانه با شعار هر بسیجی یک خدمت، نواختن زنگ بسیج در مدارس، برپایی میز خدمت، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های بسیج، مشاوره حقوقی، تقویت هسته‌های علمی با برپایی اردوی آموزشی، بازدید از پتروشیمی و پالایشگاه شازند، ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی، اجلاسیه مجمع بسیجیان شهرستان، نشست سواد رسانه، برگزاری یادواره‌های شهدای آبروی محله در پایگاه‌های مقاومت، برپایی نشست‌های روشنگری، گلباران گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهیدان، تجلیل از بسیجیان نمونه از جمله مهمترین برنامه‌های هفته بسیج در ساوه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار