خبرهای داغ:

پیاده روی اربعین نمایش اقتدار امت اسلامی است

شاهرود_امام جمعه شاهرود گفت: حماسه پیاده روی اربعین نمایش اقتدار امت اسلامی است
کد خبر: ۹۳۹۰۵۷۵
|
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

پیاده روی اربعین نمایش اقتدار امت اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در همایش تجلیل از مواکب راهپیمایی نمادین اربعین در سالن سینما مهر شاهرود، با بیان اینکه پیاده روی اربعین نمایش اقتدار امت اسلامی است گفت: پیاده روی اربعین زمینه ساز وحدتی در بین امت اسلام و جبهه مقاومت شد که نمی‌شد آن را با صرف هزینه‌های هنگفت مادی و ساعت‌ها برنامه ریزی ایجاد کرد.
او با اشاره به ابعاد جهانی و گسترده این حرکت مردمی اظهار کرد: دشمن سعی در پنهان کردن ابعاد گسترده پیاده روی اربعین دارد و اینگونه القا می‌کنند که اربعین کار مردم نیست و نهاد‌های دینی و حاکمیتی آن را برنامه ریزی کرده و باعث حضور مردم در این برنامه هستند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت کاملا مردمی است افزود: امکان ندارد سازمان یا اداره‌ای مانند نهاد‌های مردمی اربعین پیدا کنیم که کارکنانش بی مزد و منت کار می‌کنند و این‌ها همه از برکات اربعین است.
امینی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از افرادی که به پیاده روی نمادین اربعین شبهه وارد می‌کنند تصریح کرد: ما در طول تاریخ در سوگواری‌های خود شبیه سازی کردیم و این کار توسط برخی علما نیز توصیه شده است.
او با بیان اینکه تعزیه خوانی از مصادیق شبیه سازی است بیان کرد: اگر شبیه سازی مستند و با اخلاص باشد، در دل‌ها التهاب ایجاد کرده و می‌تواند فرد را در همان فضای معنوی قرار دهد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به عدم حضور بیشتر مردم در پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی‌های نمادینی که در طول سال‌های اخیر و به ویژه در ایام اربعین امسال در سراسر کشور به یاد پیاده روی زائران اربعین برگزار شد و صحنه‌های زیبایی خلق شد.
همایش تجلیل از مواکب راهپیمایی نمادین اربعین با حضور مسئولان شهرستان، مسئولان هیئات مذهبی، مواکب، خادمین اربعین و شبکه‌های مردمی وابسته به سازمان تبلیغات در سالن سینما مهر شاهرود برگزار شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار