جمع‌آوری بیش از ۳۰ میلیارد تومان زکات در زنجان

زنجان-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات پرداختی، زکات واجب و مستحبی توسط کمیته امداد استان زنجان جمع‌آوری و برای خانواده‌های نیازمند هزینه شده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۹۳۵
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

هدایت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان، اظهار کرد: در هفت‌ ماهه سال جاری ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی مردم مؤمن و  دیندار استان زنجان جمع‌آوری‌ شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

 

جمع‌آوری بیش از ۳۰ میلیارد تومان زکات در زنجان

وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌ شده هر شهرستان برای نیازمندان همان شهرستان هزینه می‌شود، افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری طی هفت ‌ماهه سال جاری ۸۴ درصد برای محرومان و ۱۶ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه و امور محرومان هزینه شده است و تلاش می‌کنیم با فعالیت مناسب در حوزه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان زنجان زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف کمیته امداد را از این ظرفیت عظیم و فریضه الهی را فراهم کنیم .

 

دبیر شورای زکات استان با بیان اینکه جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌ شده تعداد ۵۵۹ جلسه شورای زکات در هفت ماهه اول سال جاری در راستای ترویج فریضه مهم زکات در سطح استان انجام‌ گرفته است .

 

این مسئول تعداد روستاهای پرداخت‌کننده زکات را در حال حاضر ۵۵۳ روستا برشمرد و افزود: امیدواریم به همت مبلغان، مودیان، مروجان و فعالان این واجب الهی بتوانیم بستر اجرای این دستور الهی را در جامعه گسترش دهیم .

 

وی همچنین در مورد عملکرد صندوق امداد ولایت در قالب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت از ابتدای سال جاری تاکنون بیان کرد: توسعه خدمات معوض با هدف هم‌افزایی در تأمین منابع مورد نیاز برای کمک به رفع نیازهای خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.

 

صفری با بیان اینکه خدمات معوض این نهاد در قالب تسهیلات حمایتی و کارآفرینی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود از طریق صندوق امداد ولایت ۲ هزار و ۴۷۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنۀ حمایتی و کارآفرینی از ابتدای سال جاری تاکنون به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت‌ شده است.

 

وی ادامه داد: تسهیلات قرض‌الحسنۀ حمایتی پرداخت‌شده در قالب کارگشایی، اشتغال، امور تحصیلی و فرهنگی، درمان، آموزش کسب‌وکار، مسکن و ودیعه مسکن بوده و تسهیلات کارآفرینی نیز به‌منظور مهارت‌آموزی و ایجاد فضای کسب‌وکار و طرح‌های اشتغال متناسب با مهارت و علاقه‌مندی به جامعه هدف این نهاد پرداخت ‌شده است.

 

وی یادآور شد: به همین منظور و برای ارتقای اثربخشی خدمات و هم‌افزایی در تأمین منابع برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت در قالب خدمات معوض کمیته امداد به جامعه هدف این نهاد در استان زنجان پرداخت ‌شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار