خبرهای داغ:

دوکتاب از نویسندگان شاهرودی در فضای مجازی معرفی شد

شاهرود_ بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، دوکتاب از صمد کاویانی و نفیسه تقی پور نویسندگان شاهرودی در فضای مجازی با موضوع کودک و تصویرسازی معرفی شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۷۹
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

دوکتاب از نویسندگان شاهرودی در فضای مجازی معرفی شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب‌های "بررسی گرافیک محیطی ویژه کودکان" نوشته صمد کایانی و "تصویرسازی کتاب کودک" به قلم مشترک صمد کاویانی و نفیسه تقی پور نویسندگان شاهرودی بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی معرفی شد.
صمد کاویانی نویسنده این دو کتاب گفت: تصویرساز‌ها باید دانشی عمیق راجع به ادبیات کودک داشته تا بتوانند تشخیص دهند چه موضوعاتی برای هر گروه سنی مناسب است.
او افزود: تصویر سازی و گرافیک محیطی زیر شاخه رشته گرافیک است پس از این رو تالیف این دو کتاب بسیار حائز اهمیت در هنر‌های تجسمی می‌باشد.
کاویانی با اشاره به مهارت بالا در تصویرسازی و داستان سرایی درکتاب‌های داستانی کودکان تصریح کرد: برای اینکه تصویرساز‌ها بتوانند در بخش ادبیات کودک به موفقیت برسند، نه تن‌ها به مهارت بالایی در تصویرسازی و داستان‌سرایی بلکه به دانشی قوی در زمینه‌ی سلیقه‌ی مخاطب نیز نیاز دارند.
او اظهار کرد: در واقع زمانی که یک ساختار گرافیکی در ارتباط مستقیم با گروه‌های مختلف یک جامعه شهری بوده و هدف آن ایجاد یک فضای زندگی مساعد و دلپذیر و هماهنگ ساختن آن با سن، فرهنگ، خلق و خوی افراد آن جامعه باشد، از آن به عنوان گرافیک محیطی یاد می‌شود.
کتاب‌های "بررسی گرافیک محیطی ویژه کودکان" صمد کاویانی و "تصویرسازی کتاب کودک" به قلم مشترک صمد کاویانی و نفیسه تقی پور در انتشارات «نوآوران دانش» به چاپ رسیده وعلاقه مندان می‌توانند جهت دریافت فایل pdf این کتاب‌ها به سایت کتابخانه ملی ایران مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار