خبرهای داغ:
مدیر آموزش وپرورش نهاوند:

روش‌های تدریس و مطالعه باید مفهومی شوند

نهاوند-مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: کنکور سراسری مفهومی شده است، بنابراین روش‌های تدریس و روش‌های مطالعه نیز باید مفهومی شوند.
کد خبر: ۹۳۸۹۱۱۳
|
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جلسه‌ کمیته ارتقای کنکور و ارتقای معدل، اظهار داشت: از سال‌های ۸۷ تا ۹۳ سوالات کنکور سراسری مفهومی شد و از سال ۹۴ به بعد فوق مفهموی شده است.

وی با اشاره به اینکه معدل امتحانات نهایی ۴۰ درصد در کنکور سراسری اثرگذار است، افزود: این ۴۰ درصد برای دانش‌آموزان سهل الوصول است و با کمی تلاش بیشتر می توانند آن را به دست آورند.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند با بیان اینکه کنکور سراسری مفهومی شده است، بنابراین روش‌های تدریس و روش‌های مطالعه نیز باید مفهومی شوند، اظهار داشت: لازم است که دبیران از روش تدریس‌های جدید استفاده کنند و نحوه صحیح و تخصصی مطالعه هر درس را به دانش آموزان یاد بدهند و دانش آموزان نیز دروس را به صورت عمیق و مفهومی مطالعه کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت توازن مطالعاتی بین روش تشریحی و تستی، گفت: هیچ وقت نباید از اهمیت مطالعه تشریحی و عمقی دروس کاسته شود؛ زیرا اگر دروس به صورت مفهومی مطالعه شوند، دانش آموز قادر خواهد بود به هر نوع سوالی که طرح می‌شود پاسخ دهد و مطالعه تستی به منظور ارتقای سرعت در پاسخگویی به سوالات است.

دارایی در ادامه با تاکید بر اینکه کنکور یک فرایند است و علل و دلایل مختلفی می‌توانند در آن نقش داشته باشند، بیان داشت: یکی از دلایل بسیار مهم و تاثیرگذار در کنکور داشتن تصور درست از کنکور سراسری است.

وی افزود: تعامل بین معلمان و مشاورین در کمیته ارتقای کنکور مدرسه، شرکت دانش آموزان در آزمون‌های شبیه‌سازی کننده برای آشنایی با فضای کنکور، هدفمند شدن مطالعات دانش آموزان و گرفتن بازخورد از مطالعات خود، مدیریت زمان در کنکور سراسری، تعامل اثربخش خانواده‌ها با مدرسه و ایجاد انگیزش در دانش آموزان می‌توانند در کسب نتیجه‌ مطلوب در کنکور سراسری بسیار اثرگذار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار