خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛

شفافیت در بیان خدمات اوقاف، راهکار ترویج سنت حسنه وقف است

کد خبر: ۹۳۸۸۹۹۹
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

دکتر محمدبیگی گفت: اینکه ما به روز فکر کنیم و وقف را با شفافیت برای مردم مطرح نماییم بهترین راهکار برای ادامه راه وقف و ترویج سنت حسنه وقف است.

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیرکل، معاونین و روسای ادارات ستادی و اجرایی اوقاف و امور خیریه استان قزوین در سالن جلسات اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به وجود مشکلات وقفی در استان بیام کرد: روزهای اوایل کار ما در مجلس، اعتراضات مردمی زیادی به دفتر ما ارسال می شد و بیشترین حجم درخواست ها در حوزه حل مسایل اوقاف بود.

وی گفت: وقف یک کار شیرین در زندگی مردم است که با برخی سوتفاهمات مشکلاتی برای مردم ایجاد شده در حالی که این مشکلات باید به حداقل برسد تا مردم شیرینی وقف را حس کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: اینکه ما به روز فکر کنیم و وقف را با شفافیت برای مردم مطرح نماییم بهترین راهکار برای ادامه راه وقف و ترویج سنت حسنه وقف است.

محمدبیگی عنوان کرد: گزارشات استان در حوزه های جهادی و زکات و خمس و غیره مردم استان بیش از نسبت سرزمینی است که این امر برای استان افتخاری است و لذا هم از مردم و هم از اوقاف درعین زمینه تقدیر می کنیم.

وی افزود: باید طرح پایلوت تبدیل به احسن در اوقاف استان در تمام شهرها و روستاهای استان اجرا شود تا با راه اندازی یک طرح اقتصادی و کسب و کار بر اساس نیازهای منطقه، مردم شیرینی وقف را بچشند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به مردم عزیز اعلام می کنیم که این شیوه می تواند در محرومیت زدایی و کمک به محرومین بسیار موثر باشد. ما باید برای کسب بودجه در مجلس بسیار تلاش کنیم و ونیاز به وقت و زمان زیادی است اما در حوزه اوقاف می توان به دستاوردهای خوبی با توجه به گستردگی خدمت اوقاف رسید.

وی با اشاره به بلاتکلیفی درمانگاه شهر بیدستان اضافه کرد: مشکل ما مجوزها و کمبود پزشک بود که با شیوع کرونا پزشکان را مجبور کرد که آنها برای مقابله با کرونا وارد عرصه شوند و لذا ظرفیت حضور پزشکان در این درمانگاه از بین رفت.

دکتر محمدبیگی گفت: عمده مشکل ما نبود پزشک پروانه دار برای فعال شدن درمانگاه بیدستان است و لازم است تا با حضور متولیان این درمانگاه تفاهم نامه ای برای فعال شدن درمانگاه انجام شود. چرا که در بحران ها می توانیم از این درمانگاه بعنوان یک بیمارستان مجهز استفاده نماییم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار