خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین؛

وقوع جرم ناشی از بی تقوایی است

شعبانی گفت: در هر قشری از جامعه وقتی جرم حادث می شود، ناشی از عدم رعایت تقواست.
کد خبر: ۹۳۸۸۶۹۱
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، همایش مدیریت پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح با حضور فرماندهان نیروهای مسلح استان، مسوولان دستگاه قضایی و اجرایی استان برگزار شد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم با اشاره به نقش تقوایی الهی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه بیان کرد: اگر تقوای الهی در جامعه وجود داشته باشد، انسانها در جامعه دچار مشکلات نمی شوند.

وی گفت: در هر قشری از جامعه وقتی جرم حادث می شود، ناشی از عدم رعایت تقواست. از یک منظر وقتی بسیاری از جرایم را ریشه یابی می کنیم «دروغ»، یک عامل شاخص و واضح است. مصداق بارز این امر نشر اکاذیب در برخی مواقع در جامعه است.

رییس کل دادگستری استان اظهار کرد: در جرم جعل نیز فرد تلاش می کند حقیقت امر را وارون جلوه دهد و این امر هم بازمی گردد به عامل دروغ که از عوامل اصلی ارتکاب جرم است.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه سایر گناهان نیز به دیگر گناهان بازمی گردد یادآور شد: به طور کلی هر جرمی مستقیم یا غیرمستقیم به نواهی خداوند متعال باز می گردد و لذا اگر جامعه ای به فرامین الهی نزدیکتر باشد آن جامعه سعادتمند تر بوده و دیگر برخورد با جرایم دغدغه مسوولان آن جامعه نمی شود.

وی افزود: لذا هر چه تقوا و رعایت واجبات و محرمات در جامعه ای بیشتر اجرا شود مسلما ابعاد مختلف جرایم در جامعه برچیده خواهد شد و این موضوع مختص دستگاه قضا نیست بلکه در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و غیره جامعه نیز همین گونه است.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اشاره به اقدام اخیر پاسداران سپاه در برخورد با سارقین دریایی تصریح کرد: این موضوع به اجرای اوامر الهی بازمی گردد. نیروهای مسلح امر الهی را جامه عمل پوشاندند و به همین دلیل توفیق بزرگ را در عرصه بین المللی به دست آورده و توانستند قدرتی را که در ظاهر به عنوان ابرقدرت بود به زانو درآورند چرا که عملا ثابت شد که قدرت اصلی قدرت ایمان است که انسان را در دنیا در تمام ابعاد زندگی موفق می کند.

وی اضافه کرد: غالبا در مورد آنچه در جامعه مطرح شده و اختصاص به عموم ندارد، باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم با اصلاح اخلاقیات، زیر مجموعه خود را نیز اصلاح نماییم و این کار نباید صرفا منوط به گزارشات باشد.

شعبانی گفت: سردار سلیمانی الگوی تمام عیار اخلاق برای تمام اقشار جامعه است که این امر نشان از اخلاص وی در زندگی فردی و اجتماعی این شهید بزرگوار دارد. همچنین ولایتمداری این شهید بزرگوار حقیقی بود و به شدت از پست و مقام دنیا بیزار بود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها